Hofland en dat wat achterbleef

image

Het is zaterdagochtend en ik fiets door de nevel vanaf de sportschool langs het Spaarne naar het centraal station van Haarlem. Ik denk aan wat mijn collega tegen mij zei: “Hofland en Hilterman zijn dood. Wie moet onze opinie nu autoriteit verlenen?” Ik ben een realist en zeg, geheel naar waarheid: “Wij zijn er ook nog!”

Zaterdag 25 juni. Een dag als alle andere. Ik pak de trein van Haarlem naar Rotterdam en neem de tram naar het Eiland. Daar waar LantarenVenster zich bevindt. Ik loop met mijn slecht gevulde  laptoptas richting festivalruimte.

1990. Ik loop over de Dam richting mijn school aan de Herengracht. Meneer Hofland loopt er ook. Hij kijkt bedrukt. En dat ziet er prima uit. Ik ben verguld. Want ik heb Henk Hofland gespot. Wat, naar ik later heb begrepen, was meneer Hofland op dat moment verbolgen over het feit dat hij  zijn pensioen aangezegd had gekregen. Ik kan me er nu iets bij voorstellen. Maar inmiddels zijn we 26 jaar verder.

We zijn 26 jaar verder. Henk Hofland loopt langs, met Jan Blokker in zijn kielzog, Harry Mullish kijkt me schamper aan. Maar ik weet dat ze dood zijn. Nu allemaal. De bende van drie.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Hofland en dat wat achterbleef

  1. fredvanderwal says:

    Wat ziet die Hofland op bovenstaande foto er toch anders uit? Of is het toch Herrie Mulles?

Leave a Reply

