Café de zwarte reet

IMG_0599.JPGEindelijk. Een aantal ongelikte beren heeft de PvdA verlaten. Ik weet niet hoe dit gaat aflopen, maar ik ben er blij mee. Beleiders van de religie van de ongelijkheid horen wat mij betreft niet bij de partij waar ik maandelijks een onbescheiden bedrag aan stort. Zij hebben recht op hun eigen partij. In 2004 heb ik boze mails gestuurd naar de secretaresse van Femke Halsema. Ik vond dat de partij, destijds de mijne, de mond te weinig roerde in het islamdebat. Ik werd uitgenodigd om deel te nemen aan een forumdiscussie op een thema-avond. Ik gaf aan dat ik graag wilde, mits ik mijn mening ongecensureerd mocht verkondigen. Toen men mijn mening vernam werd de uitnodiging omgezet in een toegangsontzegging.
Links Nederland. Links voor? Nee, ik stop alleen voor verkeer van Rechts.

Enfin, vanmiddag zat ik weer, genietend van mijn Triple De Koninck, in Grand Café Brinkmann aan de Grote Markt en vernam per ipad over de rassenrellen in Gouda. Was ik er maar bij geweest. Ik zie een verbeten harses op een foto tegen een schild van de ME drukken en ik vraag me af wat er in dat droevige hoofd om gaat. Als de zwarte haren van deze demonstrant grijs zijn geworden zal hij weemoedig het hoofd schudden als hij terugdenkt aan zijn ongeremde drift van zoveel decennia terug. Over enkele jaren reeds denkt hij vol melancholie terug aan de tijd dat zwarte piet nog een dominante plek innam naast Sinterklaas.

Zwarte ellende? Nee…..ik heb niets met die hele zwarte pietenellende. Zwart is voor mij Miles Davis, Charlie Parker, Ella Fitzgerald, Billie Holliday, Sarah Vaughn, Oscar Peterson, Charles Mingus, Bud Powell….en o zoveel meer!

Zaterdag. Er staan drie schrijfopdrachten op de agenda. Mijn column weet ik af te ronden, een CD-recensie blijft nog even in de steigers. Het interview met jazzicoon Eddy Gomez blijft onaangeroerd. Morgen weer een dag.

Proud to be black? Nee, ik stop alleen voor verkeer van Rechts!

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Café de zwarte reet

  1. joost tibosch sr says:

    We hebben nu al een tijdje ons groepje IS-fanaten, die we terecht in de gaten houden omdat ze met hun achterhaalde religieusiteit onze wereld. en wellicht onze Nederlandse maatschappij, willen ontregelen. Hebben we ineens een nieuw groepje koloniale slaven, met zure gezichten en schreeuwend, die een nieuwe achterhaalde slavenopstand willen en zo onze maatschappij. zelfs met onze kleine kinderen op een vol plein, willen ontregelen. Gelukkig weten we wie er dan volgens onze democratische afspraken op moet treden. Erger nog is wrschl nog de grote groep blanke Nederlandse kolonialen, die alleen maar een blank koloniale apartheidsmaatschappij wil, mét dus hun zwarte knechtje piet..die na 5 decmbr gelukkig voor hen weer ophoepelt!

Leave a Reply

