popcorn

afbeelding-068Dag na Hemelvaart, 18:30. Ik draag de zorg voor twee van onze 6 kinderen. Ze liggen op het ouderlijk bed en kijken naar een animatiefilm; De Notenkraker, verteld door Barbie (niet die van SBS6). Misja is met haar twee oudste telgen naar Friesland. Mijn oudste is weer naar Amsterdam, en nr.6 logeert bij een vriendin.  Ik zit achter de zo felbegeerde PC en ervaar het genot van een stil huis. Op youtube kijk ik naar de webcamfilmpjes van een bezielde  huiskamerprofeet. In de magnetron ligt een zak met ploppend popcorn. Tweede schaal. Na dit voorgerecht gaan we over naar de pannenkoekjes met poedersuiker en schenkstroop. Als nagerecht serveer ik Magnumijs Bruin en Wit.

Na het opdienen van al deze lekkernijen neem ik plaats op de bank en draai een muziekje van, de in zijn gezang ernstig door het kunstgebit gehinderde, Chet Baker. Een concert uit ’83. Het trompetspel is middelmatig, maar metgezel Philip Catherine speelt de sterren van de hemel.

Ondertussen heb ook ik trek gekregen. Ik loop de keuken in en zet enkele pannen op het vuur om mezelf een half uur later kip tandoori te kunnen serveren. Om 19:15 uur zit ik op de bank met een bord dampende rijst op mijn schoot. De meiden zitten inmiddels naast me. Ze hebben Chet gepauzeerd. Hij heeft plaats gemaakt voor een druk kinderprogramma op de televisie. De jongste kijkt hongerig naar mijn Indiase schotel. Ik bied haar een hap aan. Ze eet het haastig op en vraagt me om meer. Even later zitten we samen met een bord gele rijst met currysaus en kip op schoot.

Dag na Hemelvaart, 21:10. De profeet laat al een tijdje niets meer van zich zien en horen en is waarschijnlijk in slaap geflikkerd. De jongste ligt op een oor en mijn jongste werkt driftig aan haar schilderstukken voor de dag voor moederdag, omgedoopt tot “Zusjesdag”. Nog even en ook zij ligt in bed.

This entry was posted in jazz, music and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

