I’ll take you down

IMG000244

Vandaag wederom een dag.

Gisteravond vond ik een brief op de bank van Sheila Jordan. De ex van wijlen pianist Duke Jordan. Het bewondermeisje van Charlie Parker. Ze had me mijn interview met haar opmerkingen teruggestuurd.
Vandaag heb ik hem keer op keer gelezen. Morgen zet ik het gecorrigeerde verhaal op het blog.

Hoe vaak ontvangt een mens heden ten dage nog een brief van een ooggetuige uit het Bird-tijdperk?

Vandaag bezig met een interview met Claude Bolling. De grote filmcomponist uit Frankrijk, bekend van de muziek van Borsalino en California suite. Over twee weken (10 april) wordt hij 83. Hij speelde onder auspicien van Ellington. Hij werkte samen met Oscar Peterson en klassieke musici als Alexandre Lagoya, Maurice André, Jean-Pierre Rampal en Yo-yo Ma. Ik vraag hem de hemd van het lijf.

Lieve mensen, we zijn er nog lang niet, maar we draaien door. AA Bondy:

This entry was posted in jazz, music and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

