dagje Niks an de Hand

Laten we het vandaag niet te ingewikkeld maken. Het is 22:00 uur en de twee aanwezige kinderen (8 en 10) kijken nog steeds televisie. Een of ander tienerprogramma. Ik vind het best. De oudste is immers tien.

Ik heb inmiddels de nieuwste, flauwe, anti-islamfilm bekeken. Men beweert dat het aanstootgevend is. Het zij zo. Ik vind het slaapverwekkend. Het filmpje hier plaatsen doe ik niet. Zolang moslims nog PvdA stemmen (en dat is zo, kan ik u verzekeren) ben ik er blij mee. Zo hypocriet ben ik wel.

Zaterdag 15 september. Eindelijk heb ik mijn nieuwe piano gevonden. De gehele ochtend had ik “Take Five” van Dave Brubeck in mijn hoofd. Ik floot en zong het werkje op weg naar de turnles van Z en J. Ik bromde het op weg naar de stad toen ik langs het Spaarne fietste. En even later trof ik bij de Kringloopwinkel een piano. Ik nam plaats op het replica Louis XIV-stoeltje en speelde aanvankelijk enkele kwarten en kwinten in het wilde weg. Toen ik merkte dat er werkelijk een goed geluid uit de kast kwam speelde ik Take Five. Misja kwam en sloeg een arm om mijn schouders en fluisterde :”dit is hem, schat”, in mijn oor. De piano, donkerbruin tafelmodel, was nog niet geprijsd. Prompt stapte ik overeind en benaderde een personeelslid. Haar helderblauwe ogen keken me begriploos aan. Dit zou een zware dobber worden. Een collega van haar wist me te vertellen dat de baas in het weekend vrij had en niet gestoord wenste te worden. De prijs van het instrument zou maandagochtend worden geopenbaard door de filiaalhouder. Een telefoonnummer kon men mij niet geven. Wel wisten de dames een stikker te plakken met daarop de boodschap: “gereserveerd tot maandag 13:00 uur.”. In zoverre ben ik hen dankbaar.

Misja zal maandagochtend nog flink onderhandelen over de prijs (zo dat nodig is). Als het even mee zit kan ik vanaf woensdag weer piano spelen. Dat zal fijn zijn.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

