warme chocomelk

Dinsdagavond 19:15. 9-11. Acht kinderen hangen op de bank en kijken naar een of ander flauw fopprogramma. Misja is naar een ouderavond en ik neem vanavond thuis haar honneurs waar. Het kan altijd slechter. Er is nog niemand van de trap gevallen, bij het voetballen op straat is niemand onder de auto gekomen en ook de steekpartijen zijn vandaag uitgebleven. Ik ben blij dat inmiddels de televisie aan staat. Het gevaar is geweken. Het gedram is begonnen.

Vandaag in groepsverband een peptalk gehad van een managementgoeroe. Toen ik als laatste (en een half uur na aanvang van de bijeenkomst) arriveerde groette hij me vriendelijk. Een uur later nam hij wraak. Iemand die te laat komt, is per definitie fout. Ik kon mijn excuses ten grave dragen. De overige aanwezigen vielen de goeroe bij en ik deed er het zwijgen toe. Der Schweigespirale van Elisabeth Noelle-Neumann. Uiteraard genoot ik van het feit dat mijn collega’s en ik ons nog steeds zo makkelijk laten overtuigen en manipuleren door iemand die net zo min voor het leven gekozen heeft als u en ik.

Morgen mag ik weer voor ordebewaarder spelen in het stembureau (toevallig dezelfde plek waar mijn collega’s en ik vandaag werden toegesproken). Geloof het of niet. De democratische gang van zaken bewaken is een serieuze aangelegenheid. Vriendjespolitiek is absoluut uit den boze en politiek, gek genoeg, ook. Het is dus niemand toegestaan om politieke leuzen te scanderen, mensen op het laatste moment over te halen voor een welgevallige partij, dan wel om de orde te verstoren omdat men het niet eens is met het systeem. Regels zijn regels.

Morgen dus met de eerste trein van Haarlem naar Amsterdam en waarschijnlijk met de laatste trein terug. Ik heb het er graag voor over. Het feest van de democratie motiveert mij meer dan welke managementgoeroe dan ook.

Mirosjabin draait Yusef Lateef (binnenkort het interview met deze 92-jarige jazz-icoon exclusief op Mirosjabin!!!!)

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to warme chocomelk

  1. dickblogt says:

    Mijn Sonja wilde mij machtigen. Ze had de kaart netjes ingevuld en ondertekend. In het stembureau zat een raadslid. We kennen elkaar. Hij vroeg mijn legitimatie. Dat had ik bij me. Toen vroeg hij om een legtimatie van mijn Sonja. (kent hij ook) Zelfde adres, al 30 jaar. Helaas een stem voor Sap verlorengegaan, want haar pp had ik niet bij me en ik ging niet nóg een keer. (Het had Sap niet gered.) Mijn stem is goed terechtgekomen….

Leave a Reply

