Hoe gaat het nu eigenlijk met Abou Jahjah?

Af en toe word je als uitgeblust VK-blogger weer eens het harnas ingejaagd. En dat is goed. Want op het VK-blog gebeurde het immers en op het OBA is het slechts Zoete Inval binnen de zorgvuldig gecultiveerde perken.

Een schreeuwende OBA-bankzitter heeft zijn bedenksels over een overleden politica aan zijn digitale dagboek toevertrouwd: http://logicfreezone.wordpress.com/2012/08/28/edith-mastenbroek-of-wat-er-mis-is-met-de-politiek/

Het is jammer dat de campagnes begonnen zijn.

Onze bloggenoot  heeft weinig met de overledene op en uit dat in zijn commentaar. Hij geeft daarin toe haar niet te kennen.

Ik dacht er nog even aan om op deze meneer met een mening te reageren, in de trant van:

@ Edith was een welgewaardeerd studiegenootje van me en later kwamen we elkaar regelmatig tegen bij Niet Nix, een club die de Partij van de Arbeid meer te vertellen had dan de gezapige partijtijgers van de eerste naoorlogse generatie. Waarschijnlijk zou ze me tegenwoordig niet meer herkennen, zoals ik zelf andere studiegenoten niet meer herken. 
Judith Sargentini (zelfde studie, andere partij) is ook het EP in gegaan, anderen kozen voor de Tweede Kamer (Jasper van Dijk), de journalistiek (Joris Luyendijk), het voorzitterschap of een of ander commissariaat. Mensen hebben me wel eens gezegd: “doe jij dat nou ook eens! Kun je een hoop poen mee verdienen.”  Volgens mij hebben die mensen er weinig van begrepen.

Maar ik heb het maar niet gedaan.

Wat heb ik zo’n meneer nu eigenlijk te vertellen?
Het is jammer dat de campagnes begonnen zijn.

Mirosjabin draait: Albert Ayler, Summertime:

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Hoe gaat het nu eigenlijk met Abou Jahjah?

  1. kitty says:

    ik las het ook en vond het totaal respectloos.

  2. fulpsvalstar says:

    Inderdaad een behoorlijk hufterig stukje, maar is dat representatief voor OBA?

    • mirosjabin says:

      @ Eens. Ab so luut Fulps. Daarom is het noemenswaardig.
      Ik vraag me af wat er mis is met zo’n mens.
      En vervolgens kun je je afvragen: wat doen we er mee? Negeren of afkeuren? Momenteel ben ik voor het eerste.

Leave a Reply

