De organist en de stoeipoes

ImageZaterdagmiddag 4 augustus. KPN Hotspot La Place, 7e verdieping. Onhandige toeristen donderen hun messen en vorken op de trap, de tafel af of op. Kinderen schreeuwen de longen uit hun lijf om de aandacht van hun vermoeide ouders te vangen en ik zit hier noodgedwongen aan mijn laptop. Mijn telefonieleverancier heeft me tot nu toe geweigerd aan te sluiten op het netwerk. En die aansluiting zal nog wel een week of vier op zich laten wachten. Ik zal u de details besparen, maar het is allemaal  onwil van die verwende Zweedse knakkers.

Door het raam zie ik landende passagiertoestellen tegen een donkergekleurde lucht. De oude vertrouwde Baaf, de koepelgevangenis schuin daarachter, de Bakenesserkerk daarnaast en iets verderop de draaiende windmolens en de dampende schoorstenen van het Afvalenergiebedrijf in de Amsterdamse Westpoort. Ik had het slechter kunnen treffen. U hoort mij ook niet klagen. Onze oudste telg waakt in ons nieuwe huis, dat ik hiervandaan ook kan zien, over de jongste en haar twee broers. Om 16:00 uur word ik verwacht op de Hoofdwacht, verenigingsgebouw van de historische kring Haerlem. Ik zal daar door de heer Bonfrer worden ingewijd in de geheimen van het oudste pand van Haarlem en ontvang instructies omtrent het openen en sluiten van de monumentale deur.

Het gaat goed met Misja. Het lijkt erop dat ze haar draai gevonden heeft in ons dorp. Ze viert vakantie en vermaakt zich al geruime tijd in de winkelstraat.

Waarschijnlijk is ze inmiddels vergeten dat ik hier op haar zit te wachten. Een stukje muziek dan maar: Horace Silver op Newport:

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to De organist en de stoeipoes

  1. fredvanderwal says:

    Rond 1965 draaide ik wel LP’s van Horace Silver bij mijn toenmalige vriendin Frieda en waardeerde Horace zeer

Leave a Reply

