Systeembeheerder

ImageZaterdagavond kwart over zeven. Er worden weer bakken friet op borden geschept. De frikadellen en kroketten liggen nog in de olie. “Hier is de mayo”, roept Misja, terwijl ik onderuitgezakt en uitgeblust met een halve-literblik bier op de bank naar een tienerserie op tv kijk.  Miss Fab en haar vriendin Rose hebben inmiddels het toneel verlaten. Ons met dozen volgebouwde huis heeft hen niet de afleiding gebracht die ze dit weekend zochten. Na een uur shoppen in de binnenstad van Haarlem was hun geld op. Drie uur geleden heb ik ze op de trein richting Amsterdam gezet.

Verhuizen is een drama. De 110 dozen die door het verhuisbedrijf zijn afgeleverd blijken ontoereikend. De in te pakken huisraad lijkt eindeloos. Wat is op de keper beschouwd echt noodzakelijk? Voor alles is wel wat te zeggen. Zodra ik alle DVD’s in een doos heb gepakt en deze onderaan een flinke stapel heb gemanoeuvreerd besluiten de kinderen tot een filmavond. Net nadat ik het gereedschap heb verhuisd laat het kraantje aan de stortbak los. Een aankoopbon, die tevens dient als garantiebewijs voor een defecte aankoop, is nergens meer te bekennen. Etcetc.

Maar verder gaat het wel. De drukte zit in het hoofd, maar niet in het hart.

Over een week mag de hele zooi worden uitgepakt en vervloeken we onze koopdrift.

Zaterdagavond kwart over acht. De kinderen zitten aan het ijs en kijken onderuitgezakt en uitgeblust op de bank naar een tienerserie naar de tv.

Welk een gruwelijk bestaan.

Mirosjabin draait: Julie London, cry me a River:

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Systeembeheerder

  1. Johan says:

    Verhuizen, is een heel gedoe. Met kinderen erbij dubbel zo zwaar :-).

  2. joke says:

    Ik heb met jullie te doen! Verhuizen, zelfs zoder kinderen is het bijna niet te doen. Gek genoeg lukt het achteraf bijna altijd en blijven er slechts een paar dozen onuitgepakt op zolder staan, die je verder ook nooitmeer nodig blijkt te hebben. Sterkte!

  3. swithaRo says:

    Ook n hoop rotzooi dus, verhuizen… Verder kan ik alles wel ‘liken’. Daar begin ik even niet aan, maar: leuk! 🙂

Leave a Reply

