Avondje Rotzooi

Vrijdagavond 23:00 uur. Miss Fab en haar vriendin kijken naar Wegmisbruikers. Mies en ik zijn verbannen naar onze PC, respectievelijk, laptop. Af en toe wisselt Mirosjabin een woord met de jeugd op de tv-bank. En daar blijft het bij. We eten mayonaise met een enorme hoeveelheid knoflook erin en pro forma dopen we er een zoutje in.

Vrijdagavond
Gisteren stond ik met een kapotte bakfiets bij de Ikea. Ik probeerde er twee voorverpakte pakketjes laminaat in te laden en wat plintjes erbij. Het lukte niet, de bak zakte in elkaar, een plankje lag ernaast. Een van de plintjes belandde onder de voorwiel van de bakfiets en brak. Ik bleef maar drukken en proberen. Uiteindelijk belde ik mijn klusjesman. Hij was helaas op de motor, maar hij zou wel wat regelen. Drie kwartier later kwam zijn schoonvader langs, op het uitgifteplatform, in zijn mini. Kordaat stapte hij (u kent hem vast wel als aan lager wal geraakt Bie-type uit Koot- en Bie), de auto uit en laadde moeiteloos de hele handel in zijn auto. Hij zwaaide mij gedag en ik had het nakijken. Met mijn gemankeerde bakfiets reed ik terug.

Een kwartier later trof ik hem, met zijn schoonzoon, bij ons nieuwe huis. Hij was druk in de weer met planken en meetmateriaal. Hij (>66) liep met zijn schoonzoon (35) de hele dakconstructie af en sprak door wat waar zou moeten gebeuren. Ik zei bij elke meerwerkopdracht, slechts ja en amen. Dat doe je als je twee van die bedreven aannemers met elkaar in gesprek ziet.

0:45. Mies en de kinderen zijn naar bed. En ook ik ben er klaar mee.
Ik wens u allen welterusten.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

