Chat

Vrijdagavond, kwart over elf. Mies chat onder mijn naam op facebook. Ik houd haar niet eens meer tegen. Ik ben moe. We hebben een zware week en een vervelend weekend achter de rug. Vanavond gingen we los in een nieuwe Italiaanse eettent nabij het Haarlemse station. We aten er een, matig geinspireerde, pizza van de maand en compenseerden het gemis voor onze smaakpapillen met een behoorlijke dosis huisgemaakte limoncello. Er werd er uiteindelijk een teveel afgerekend. Nadat we dit feit aanhanging hadden gemaakt bij de bediening werd ons twee exemplaren ter beschikking gesteld. Zo gaat dat in een nette stad.

Vier zwaar likeurwerk later liepen we aangeschoten richting Grote Markt waar twee van mijn kinderen zouden arriveren om hun vierde medaille voor de avond4daagse in ontvangst te nemen. Een brassband speelde het ijzeren reportoire terwijl Mies en ik wachtten op de binnenkomst van de school van mijn kinderen. Een mij niet onbekende moeder (andere school) omarmde me en verklaarde me dat ze snakte naar wijn. Ik bood haar een slok van mijn zojuist gekochte fles Prosecco. Ze wierp haar lege spaflesje in mijn AH-tasje en nam de volle fles Prosecco mee. “Komt goed, de rest krijg je wel weer terug”, zei ze en ik vroeg me af wat ze bedoelde met de rest.

Even later zag ik ze komen. Mijn bloedjes van kinderen. Ik gaf ze alletwee een bosje verse Fresia’s en een rol pepermunt. Misja en ik liepen met ze mee en uiteindelijk namen we gezamenlijk de medailles in ontvangst. Een Joodse ijscoman had postgevat op de juiste plek (voor veel geld weinig ijs). Ik bood de kinderen dus nog een ijsje voordat we elkaar gedag zeiden (dit weekend zijn Misja en ik samen).

Een half uurtje later belden we aan bij de Proseccodame. Ze bleek niet thuis. Gedesillusioneerd vertrokken we te voet terug naar huis.

Kwart voor twaalf. Misja verkneukelt zich over het feit dat ze via Facebook een medeblogster heeft laten denken dat ze mij is. Mirosjabin.

Nieuwe rondes nieuwe kansen.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

