Bennie broek en Geile Elly

ImageNa een lang weekend Leeuwarden zijn we weer terug in onze provinciehoofdstad aan de Noordhollandse kust, en dat is ook wel prettig.

Zaterdagavond. Mies en ik spreken af met een vriendin die Misja al tien jaar niet meer heeft ontmoet. We trekken een ongemakkelijk kwart avondje door aan een tafeltje op het feestende Gouverneursplein, waar de met petten getooide passanten aan het pissoir me feliciteren met het feit dat ik mijn handen was,  en een berustend driekwart avond in de Spoek, de gewezen zaak van de broer van ex-M. Aldaar wordt het pas gezellig. Ze trekken allemaal langs, als een stoet van hersenschimmen, Jan G., Karel V., Henriette van U, Madzy, Eelco, Hans W., Bennie Broek, Geile Elly. Ze zijn overal in allerlei verschijningsvormen en ze zijn voor elkander inwisselbaar. Dat maakt ze onvervangbaar. Een onvergetelijke avond dus.

Het oudere paar, waarvan de helft niet lang geleden figureerde in een door Matthijs van Nieuwkerk geregisseerd interview over de onvoltooide Elfstedentocht van 2012.Hij vertegenwoordigde de kansloze organisatie. Inpakken en wegwezen.

De gevorderde avond. Ik verdronk er mijn verdriet over mijn burenruzie enkele dagen  geleden. Zij dronken op iets anders.En dat is maar goed ook!

U kent het wel.

Onnavolgbaar verdriet.

We draaien er weer een op het leven:

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Bennie broek en Geile Elly

  1. mirosjabin says:

    en zo was het liefkie! heerlijk en zeer genoten die avond, samen met jou, godzijdank…

  2. mirosjabin says:

    @ gek op jou, poppie, wederhelft!!
    kusjekus de avond door.

  3. fredvanderwal says:

    la-la-lekkel-lazelus-gewolden
    was Marleen er ook?

Leave a Reply

