Coaching

Op een dag als vandaag, denk ik…, tja wat zal ik, verantwoord, denken….

Ik zal het u maar meteen vertellen…ik heb training gehad. Ik heb me zelf laten bijspijkeren in iets waarvan ik heb aangegeven dat ik het niet heb…en men noemt het ‘coachingsvaardigheden’. De meerderheid van de deelnemers veegde er zijn reet mee af en bleef bij zichzelf.
Ik echter, moest weer door allerlei, door de trainer opgelegde, mangels. Ik, lieve mensen, ben namelijk te eerlijk. Als ik een leerdoel formuleer, heeft dat ook werkelijk iets met mezelf te maken. De rest, die denkt de wereld met groot gemak voor de gek te kunnen houden, draagt een gefingeerd leerdoel (inmiddels vanaf de kleutertijd) in een fictief paspoort met zich mee.
Enfin, coaching dus. Ik kwam vandaag regelmatig mezelf tegen, en mijn gedraal en gestuntel werd geparkeerd in de termen “open mind” en ” geduldig”.
Mijn leerdoel heb ik werkelijk nog niet kunnen formuleren, maar mijn medecursisten prezen mij, vanwege mijn onbestemdheid, de hemel in. Ik voelde me uiteindelijk werkelijk gewaardeerd.

Aan het einde van de dag liep ik met een van mijn medecursisten van de Bloemgracht naar de tramhalte op de Marnixstraat en vroeg haar wat ze er van vond. “Ah joh, wel leuk, maar ik moet mijn kinderen nu van de opvang ophalen in IJburg. Weet je wel niet hoe lang dat duurt? Ze zijn om 17:30 al dicht en het is nu 17:15. Dikke ruk!”
Wat moet je daar nu op zeggen?
De beste coach staat aan wal, maar verder durft hij niet te gaan. Daar is het water immers te koud voor.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Coaching

  1. Jezzebel says:

    Oi va voi, dat ze je hebben laten gaan!
    Coachers zijn oplichters.
    Wijsheidjes die jeuken.
    En anders rotten.
    Daar ben je veel te mooi mens voor.
    Doe in godsnaam niet serieus mee.
    Oh man, als ik aan de situatie denk, word ik er al dwars van.
    .

Leave a Reply

