Regeer in de smoor

Helaas moet ik u vertellen dat ik afgelopen jaren niets van de hele santekraam in Den Haag heb gevolgd.

Maar als er een kabinet valt ben ik er als de kippen bij. Er ligt dus een hoop achterstallig leeswerk op mijn bordje.
Het liefst neem ik dan even met mijn lotgenoten door wat er terecht is gekomen van het regeerakkoord, dan wel het gedoogakkoord. Daar mogen wij, als kiezer het toch wel over hebben toch? Wat ging er goed, wat ging er mis, wat had er beter gekund? Dat werk.

U wil niet weten hoeveel research ik in de kabinetten Balkenende I-IV heb gestopt.
Het gaat nu niet lukken. Ik heb inmiddels zes kinderen. Met drie ging het veel makkelijker.
Toch waag ik weer een bescheiden poging. Research Light.

Rutte had een hoop te vertellen en te beloven bij zijn aantreden. Ik kan me goed voorstellen dat hij niet als bedrieger te boek wil staan.
En ik wil hem graag helpen.
Wat heeft hij nu eigenlijk waargemaakt van zijn programma?
En waar mogen we hem straks (als we daar voor kiezen) in zijn volgende kabinet aan houden?

Er ligt een regeerakkoord: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/rapporten/2010/09/30/regeerakkoord-vvd-cda.html
Er is gesproken over:

– Bestuur
– Buitenland
– Economie
– Financiën
– Gezondheid
– Immigratie
– Infrastructuur
– Onderwijs
– Ouderenzorg
– Veiligheid
– Werk en sociale zekerheid en:
– Wonen

En er was ook een gedoogakkoord. Ook daar mogen we ons, inmiddels demissionaire kabinet, op afrekenen. Het gedoogakkoord was immers het product van de partij die het huidige kabinet heeft laten vallen.

Er is dus een hoop werk te verrichten.

Wie wil werkt gezellig mee. De rest gaat maar vast in de oppositie zitten. Wel zo veilig!

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Regeer in de smoor

  1. Anonymous says:

    goed verhaal

Leave a Reply

