CahootS!

Gisteren heb ik mijn haren laten knippen. In een salon, genaamd `Brainwash`, liet ik mij van mijn wilde lokken ontdoen door een chagrijnige, maar kundige, kapster. Ik sprak tijdens het knippen geen woord met haar, en vousvoyeerde bij het afrekenen. Ze heeft me wel een mooi kapsel gegeven. Geen hond heeft me er vandaag over (aan)gesproken. Dat betekent door de bank genomen dat het goed zit. Misschien is er te weinig af, maar met dat “het groeit wel weer aan” ben ik ook wel klaar. Niet meer over lullen dus.

Omdat mijn haar geknipt was had ik meteen zin om de rest te regelen. Het zadel van mijn crossfiets heb ik ook even omhoog gezet.Ik heb de keuken opgeruimd. Ik heb me geschoren. De blazers die op een onbereikbare plek op zolder hingen heb ik naar een voor de hand liggende plek in de slaapkamer gehangen. De kamer van stof ontdaan. Ik heb een (welbespraakte) erkende verhuisdirecteur te woord gestaan. En ik heb met de kinderen naar Mathijs van Nieuwkerk gekeken. En daar vernam ik van de onsympathieke egocentrist Nico Dijkshoorn over het sterven van Levon Helm. De zak haar wenste zelfs nog een hit (the Weight) van het expirerende lijdend voorwerp te vertolken. Met een welgestemde gitaar en een stem als een visorgel bracht de bekende Nederlander de muzikale verdiensten van zijn jeugdidool in diskrediet.

Maar goed, zo kun je het jarenlang volhouden. Brainwash, echt een aanrader!

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to CahootS!

  1. Jezzebel says:

    Dat was toch gisteren?
    Je bent als Shimshon,
    Hij die in de raadsels aan zijn geliefde
    De antwoorden gaf
    En dat moest bekopen
    met een schaar in de krachtige lokken.
    En meer… het loopt niet goed af.
    Laat groeien die manen.
    .
    .

  2. lidy says:

    Toch zie je er nog moe uit. Jullie hebben natuurlijk een druk leven met al dat geregel. Ik vind het wel knap.

  3. mirosjabin says:

    @ Jezz, achja, het groeit wel weer aan!!
    @ Lidy, de foto is van twee of drie jaar geleden. Inmiddels zie ik er niet meer uit…

Leave a Reply

