Vrijheid

Image

Vandaag op de fiets van mijn huis in Haarlem naar mijn werk in Amsterdam-oost had ik het weer. 

Een gevoel van. Een gevoel…

van vrijheid.

Mijn harteklop zat me nog ietwat in de weg, maar verder was ik geheel vrij.

Ik reed tussen de lijntjes, dus in dat opzicht was ik ingesloten, maar als je die beperking buiten beschouwing laat, bleef het een feërieke reis naar de horizon.

 

Vrijheid kent geen grenzen, evenals de angst om die vrijheid te verkennen,

Vandaag had Leef zijn eerste karateles. Ik was er niet bij. Ik had een overleg te veel. Maar Mies was er wel, evenals haar jongste zoon.

Misja werkte vandaag haar eerste dag in haar nieuwe werkkring. Een bijzondere plek waar ik u verder niets over vertel. Ze is nu moe, maar zit voldaan op de bank en geniet van een consumentenprogramma over medische missers. Ze is gelukkig, want ze heeft een fijne baan.

Ik houd van haar, met of zonder….

…maar in ieder geval tussen de lijntjes!

 

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Vrijheid

  1. Jezzebel says:

    Mooi!
    Echte vrijheid is als je hart niet meer klopt.
    Dat weten we wel.
    Maar in de tussentijd… man veel om van te genieten.
    Tussen de lijntjes.
    Vrijheid, echte vrijheid.
    Beetje geluk, dat is al heel wat.
    .

  2. Jezzebel says:

    Excuses, vergeten te abonneren.

  3. Selma says:

    Tussen Haarlem en Amsterdam-oost zijn een paar supermooie sluipweggetjes voor fietsers, buiten de lijnrechte autowegen om!

  4. Wllm Kalb says:

    “Vrijheid kent geen grenzen, evenals de angst om die vrijheid te verkennen”
    Dat is zo’n zinnetje waar ik lang over na kan denken onder de douche.

  5. Jezzebel says:

    En ik ben ook ontzettend benieuwd naar Misja haar nieuwe baan.
    Hoe was het?
    Wat is het?
    Go girlie go!

Leave a Reply

