Werk is waanzinig!

Donderdagavond. Nog even en het is weer weekend. Een prominent vkblogger heeft mijn Pc gekraakt. Elke letter die ik typ wordt eerst doorgestuurd naar een geestelijk verward episch centrum in het hoge noorden. Om de snelheid er in te houden tik ik mijn teksten in Word en niet op wordpress.
Na een nacht aanhoudend te hebben gehoest werd ik vanochtend wakker met een stekend gevoel aan mijn linkerzij. Als ik hoestte voelde ik een scalpel door mijn vlees snijden, ergens ter hoogte van mijn long. De codeïne die mij door de huisarts is voorgeschreven heeft de hoestprikkel slechts een halve nacht onder de duim gehouden.
Met een asgrauw gezicht bracht ik de kinderen vanochtend naar school. Even later reed ik met mijn crossfiets naar station Spaarnwoude om daar de trein richting Amsterdam te nemen. Onder het lezen van Suetonius’ “Levens der keizers” sloeg ik mijn mismoedige ogen af en toe op naar mijn neerslachtige medereizigers. Een mens moet zich toch ergens aan opbeuren.
In een kiosk op het centraal station werd ik, tijdens mijn koffiebestelling, terzijde geduwd 
door een Portugees sprekende pater. De Braziliaanse koffiedame verontschuldigde zich voor de voorganger van haar kerk, die tot overmaat van ramp, mijn koffie voor mijn neus wegkaapte.Katholieke inhaligheid.
Een kwartier later liep ik via de geschiedschrijversbuurt naar mijn werk aan de rand van de Ringvaart. Ik heb gehoest en geworsteld. Ik heb wederom het Leger des Heils bezocht, mensen op weg geholpen, ik heb mijn bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van onze jonge, beroepsonderwezen medemens.
Een idioot zonder leven probeert me ervan te weerhouden mijn teksten te plaatsen. Er zijn maar weinig mensen die in zijn schoenen willen staan.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Werk is waanzinig!

  1. Jezzebel says:

    Ik ben het niet.
    Codeïne is verrukkelijk, half daas, hele dwaas.
    Blijf me gezond!
    .

  2. Anonymous says:

    Of ga eens naar het zuiden

  3. Ato Negro says:

    Goh, ik wist niet dat codeïne zulke zware bijwerkingen had….

  4. fredvanderwal says:

    I sent an angel to watch over you last night but it came back. I ask
    “why?” The angel said “angels don’t watch over angels. Twenty
    angels are IN your world. Ten of them are sleeping, nine are playing,
    one is reading this message. Send this to some friends including me.
    I guess if I don’t get it back I’m not one of them. As soon as you get
    replies, someone you love will quietly surprise you. Please
    read, not joking. God has seen you struggling with something. God
    says its over. A blessing is coming your way. If you believe in God
    send this message on. Please don’t ignore it. You are being tested.
    God is going to fix two things BIG tonight in your favour. DROP
    Everything and pass it on. Tomorrow will be the best day of your
    life. Don’t break this chain. Send to a friend in 10 minutes. It’s
    not that hard. Whoever sent this to you must care about you .

Leave a Reply

