Borgia

Dinsdagavond. Al hoestend ben ik in de trein van mijn werk teruggegaan naar Haarlem, een flesje Natterman extra zwaar, inclusief codeïne, in mijn hand. De reis verliep voorspoedig en nadat ik een dopje van mijn nieuwe aankoop had genomen werd het ook wat rustiger in mijn keel. Met zwarte kringen onder mijn ogen en een zwarte vacht aan mijn kin riep ik weinig sympathie op bij mijn medereizigers. Het klapstoeltje naast me bleef leeg nadat ik op het tussenstation Sloterdijk een flinke rochel ten beste had gegeven. Ik zag een jongen meewarig mijn richting uitkijken. Hij bleef liever aan de paal hangen.
Eerder op de dag heb ik, tijdens de lunchpauze, de budgetstore aan de Middenweg bezocht. Ontmoetingsplek voor menig vereenzaamde verzamelaar. Ik trof ze er weer allemaal, met hun problemen. De ene bezoeker was nog droeviger dan de andere. Ik voelde me een gelukkig mens met mijn hoestaanvallen. ” Het is niet de bedoeling dat je die bacillen hier achterlaat, lieverd.”, zei de Slavische, uitgeteerde en ongehuwde bruid. Ik lachte schaapachtig in haar richting en keek onverstoorbaar verder langs de streekromannenkaften. Het gezelschap, drie stevige negerinnen, bovengenoemde en een blanke, kort geknipte, uitgeleefde lesbienne (waarvan ik vermoed dat zij de locatie-eigenaar is), zat gezamenlijk aan de dis die, zoals altijd, te dicht tegen de boekenkasten was opgesteld.

Het is tegen achten. Een aantal kinderen is bedwaarts, en twee meisjes kijken naar het pre-tienerprogramma ICarly op Nickelodeon. Hun vader zit achter de computer en geniet van het feit dat hij dankzij de firma Natterman inmiddels drie uur niet heeft gehoest.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Borgia

  1. Betere reclame is er niet te krijgen………..

  2. jokezelf says:

    Ja, het heerst! En voor elke hoest een Natterman. Gelukkig maar ;).

    • mirosjabin says:

      @ helaas bevat een flesje slechts vijf dopjes. Je mag er vier per dag nemen. Op dag 2 moet je opnieuw naar de drogist. Ik heb de dokter een recept uit laten schrijven. Dat is gezonder voor mijn portemonnee.

  3. TsoeH Jim says:

    …(…) Geniaal, die zin: Al hoestend ben ik in de trein van mijn werk teruggegaan naar Haarlem.

  4. mirosjabin says:

    @ ach lieverd, in zekere zin zijn ze allemaal geniaal. Maak er maar niet teveel ophef over. Het gaat om het verhaal.

Leave a Reply

