Rulridder


Je weet het niet.
Je weet het nooit eigenlijk.
Dat is op zich wel mooi.
Dat je het nooit weet.
Alles kan nog.
Ook al lig je terminaal.

Ik heb een dag of drie geleden een bod gedaan op een huis in de buurt.
De bank van de failliete verkoper reageerde terughoudend. De markt ligt stil en de bank heeft zijn bedenkingen. Ik heb er vandaag een beroepsonderhandelaar op gezet. Het kost wellicht een duit, maar het levert me het veelvuldige op. Wat wil een -krap bij kas verkerend- mens nog meer? Een zorgvuldig gecalculeerde vraagprijs levert tegenwoordig alleen nog maar lachers op de hand. Een te lage vraagprijs levert, evenals een te hoge, ook niets op.
Een huis is per definitie de markt onwaardig, want de markt loopt liever geen risico’s.
Een marktwaardig mens wacht totdat de tijd voorbij is.
De roekeloze gaat er met de koopwaar vandoor.
Laat me alsjeblieft een keer roekeloos zijn.

Kunnen we daarna altijd nog zien…

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Rulridder

  1. de huizenprijzen gaaan dit jaar verder zakken.

  2. mirosjabin says:

    @ en zo is het maar net.
    In deze overspannen markt is het prima zaken doen.

  3. rikus says:

    Roekeloos zijn in deze tijd betekend meestal een faillissement. Zorg bij aankoop van een huis dat je zelf een redelijk bedrag hebt dat zeker 25% van de aankoopsom bedraagt dan kan je bij verkoop, ook bij waarde daling weinig over komen en laat je door die adviseurs niet teveel op de mouw spellen, ze zijn er voor hun eigen boterham

  4. Reine jRagolo says:

    Mocht je nog high zijn van de pijnstillers dan is het verstandig om de beslissing nog even uit te stellen.
    Mijn gevoel zegt dat de huizen dit jaar nog 20% gaan zakken maar ik voeg daar aan toe dat ik
    nooit erg gelukkig ben met voorspellingen.

  5. mirosjabin says:

    @ Rikus, helaas zit dat er niet in, ik houd telkens aan het eind van mijn salaris een stukje maand over. Misschien levert een bijbaan als hypotheekadviseur me nog wat op.
    @ Reine, ze zijn volledig uitgewerkt. Ik loop als een oude baas van kastje naar muur.
    Misschien wel, maar…..als iedereen wacht totdat de prijzen 20 % zijn gedaald en dan gelijktijdig toeslaat kan het zijn dat je droomhuis aan je neus voorbijgaat.

  6. Jokezelf says:

    Dit is absoluut een kopersmarkt, hoewel veel verkopers nog steeds vasthouden aan de overspannen prijzen (misschien omdat ze zelf destijds zo’n overspannen prijs hebben betaald?). Hoe dan ook; de huizenprijzen zakken langzaam maar zeker.

Leave a Reply

