Dageraad

Vandaag een dag zonder Mies doorgebracht. Mijn meisje vertrok nog voor het middaguur met haar oudste jongen richting Amsterdam om zich daar te verenigen met haar ouders.

Mij restte een dagje vermaak met de overgebleven kinderen. Een cadeautje. Ik nam tegen tweeën de wijk richting Haarlemmer Hout. De hertenkamp was gesloten(zoals in december en januari op de zaterdag en zondag het geval is). We reden een blokje om en bereikten via de Dreef, de Grote Houtstraat en de Koningstraat de Grote Markt om daar in het verwarmde pand van Brasserie Brinkmann een glas cola te drinken. De kids bezochten de prachtige toiletten en genoten van de wandtegeltjes. Aan de overkant van de Markt daalden we af naar het archeologisch museum om de afgestofte parels van Haarlem te kunnen aanschouwen. De kinderen hadden even later al een pincet in de hand om de pruimen- en kersenpitten van de kippenbotjes te kunnen scheiden. Vervolgens werd hun aandacht getrokken door twee PC’s met archeologische thrillergames en nog even later zetten we gebroken kartonnen servies in elkaar. Aan het einde van de rit zetten beide dames en heer hun handtekening in het gastenboek. De suppoosts hadden de geestdrift inmiddels op waarde geschat. De kids ontvingen van hen een uitschuifbare verrekijker/ sleutelhanger. Onmisbaar in ieder huishouden.

Na een kort bezoek aan de Vishal (waar men van iets niets maakt), vertrokken we richting speeltuin. Daar hebben we ons tegoed gedaan aan het achtergelaten vuil. Toen onze handjes erg koud werden stapten we op de bakfiets richting ons huis aan de rand van de stad. Thuis achter de buis genoten we van de krankzinnige humor van Spongebob Squarepants en zijn vriendjes. Ik danste als een bezetene voor het beeldscherm en Bo noemde me lul.

Mijn dag kan niet meer stuk

Mirosjabin presenteert een oude bekende: Ornette Coleman:

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Dageraad

  1. mirosjabin says:

    @ En zo is het!
    Ik voelde me gevleid door zijn groet.
    En heb wel een kwartier lang in een deuk gelegen.

Leave a Reply

