de eenzame ruiter

Het was een druk dagje weer. Na een scheldpartij met onze puberale buren gisteravond, een onrustige nacht op ongewassen matrassen en een ochtend vol ongefundeerde zorgen, een middag postlopen, turnen en boodschappen doen zijn we uitgeput teruggekeerd in ons hol aan de rand van de stad.  Het is inmiddels ver over achten en de drie oudste kinderen kijken naar een spookverhaal op Nickelodeon. Ik blader door de Duitse reisgidsen die ik voor een prikje op de kop heb getikt op de kunst- en boekenmarkt in winkelcentrum Schalkwijk. Ik betrad de blokkendoos aan de Rivieradreef om een nieuw koffiezetapparaat te kopen, maar helaas was de witgoedhandelaar aan het verbouwen. Ik trof er afgeprijsde espressomachines, duosenseo’s en andere nutteloze koopwaar, maar het apparaat dat ik op mijn boodschappenlijstje had staan was inmiddels al weken uitverkocht, vertelde de te kort gekapte, slecht geschoren, onsympathiek lachende stropdas.

20:35. Paul de Leeuw ontvangt Job Cohen, de onfortuinlijke wegbereider van Lodewijk Asscher. Hij maakt grapjes met Moniek van der Ven. De kinderen zijn muisstil.

Logisch. Een beweging en ik stuur ze naar bed.

Mirosjabin vermaakt zich met John Zorn:

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

