Shockblog

ImageDagje Haarlem maar weer. Kinderen waren de deur uit. Mies en ik weer lekker samen. Na een uurtje postbezorgen brachten we een bezoek aan de Mc Donalds voor een heerlijke cappuccino (onze Senseo is kaduuk) en even later aan de leukste kringloopwinkel van Nederland. In de namiddag verbleven we op de bovenste verdieping van het V&D-gebouw van de Gedempte Oude Gracht, het café-restaurant, en ik inspecteerde mijn verse aankopen. Een aantal Carmiggeltbundels en een Lannooreisgids van Italië, uitgebracht in 1979. Tussendoor kuste ik het meisje waar ik zo van hou. Op de parterre, bij de roltrappen was een man van middelbare leeftijd driftig aan het snijden in een focaccia, dit snijden wisselde hij af met het smeren van huisgemaakte pesto. De hapjes vonden gretig aftrek. Misja en ik namen direct het besluit deze lekkernijen aan te schaffen.

De zaterdagavond is net begonnen. We vullen onze buikjes met vers brood en tomatensoep. Ik klier een beetje in de reactieruimte onder enkele, net iets te serieuze, blogs en mijn favorietje bekijkt op de huis-PC plaatjes op Marktplaats. De wind loeit om het huis en uit de luidsprekers klinkt de muziek van Helen Merrill, begeleid door het toporkest van Gill Evans. De kater snort tevreden tussen ons in op de bank. Ik spin tevreden met hem mee.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Shockblog

  1. Reine jRagolo says:

    Kroeglopen met Carmiggelt. Mijn God wat een kleur.

  2. spuitelf says:

    Carmiggelt om te genieten, je meisje om te zoenen, senseo de deur uit!
    Houden zo!
    Koop weer een filter en schenk je meest heerlijke koffie en vraag je af, waarom je in hemelsnaam je hebt laten verleiden tot smakeloos bocht?

  3. spuitelf says:

    Net als Miles “The real thing”!

  4. Die slagroomspuit 11 is een vreselijk brutaal mens
    die geen manieren kent

  5. kuifjesimon says:

    Spinnen, daar gaat het om ;-))
    Leuk stukkie, bij de weg.

Leave a Reply

