Zonder zaad

ImageEen werkdag bestaat uit een heenreis en een terugreis. Op de heenweg heb ik meestal wind mee en regelmatig regen, op de terugweg heb ik altijd wind tegen. De regen is dan al niet meer nodig om mijn humeur te verpesten.

Haarlem- Amsterdam Watergraafsmeer- Haarlem. Ik kan de fietstocht dromen. Al een jaar of zeven fiets ik dezelfde route. Af en toe rijd ik een blokje om als er aan de weg gewerkt wordt.

Vandaag een afspraak gemaakt bij de uroloog. Kleine ingreep in de zaadbuis. 9 februari + 3 maanden en Misja en ik kunnen weer onbekommerd vrijen. De assistente sprak over naalden in het scrotum, zaaddodend glijmiddel, bloeduitstortingen, ongezellige operatiekamers, pijnlijke balverzakkingen en ander ongein. Waarschijnlijk wilde ze me aan het denken zetten. Ze doet maar. Als het om toekomstige kinderen gaat in dit huishouden, kies ik voor de sterfhuisconstructie. Ook al lult ze als Brugman.

Half zeven in de avond. Misja is met haar oudste telg naar de Aldi om tomaten te halen. Toevallig hebben ze er ook heerlijke Prosecco. Ik heb mijn pas meegegeven. Als tegenprestatie heb ik 200 euro aan contanten van haar ontvangen, het handgeld dat ze van een juwelier ontving na het inleveren van wat siergoud. De tweehonderd pop heb ik gereserveerd voor de betaling van mijn ingreep. Zo regelen we dat in dit huishouden.

Kwart voor zeven. Het spul is weer terug. Misja houdt verhaal. De kinderen houden verhaal bij elkaar. Het is druk en ik verlang intens naar een weekend samen.

Nog even en ik heb een knoop erin. Ik hoop dat ik geen last krijg van zadelpijn.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Zonder zaad

  1. Jezzebel says:

    Oi, heftig.
    Blijf gezond man.
    Jullie huishouden één van de meest dappere èn gezellige dat ik ken.
    .

  2. Balverzakking
    relatievervlakking
    zaadloos in de zaaddoos?
    goed voor elke bolleboos
    voor de goj
    maar ook voor Sam en Moos
    Bertus Stijgerpijp en Tinus Tussengasloos
    voor de zwartjoekel en de zoetwaterchinees
    voor tante Greet en Ome Kees

Leave a Reply

