Avondje

Nou. Dat hebben we gelukkig allemaal weer achter de rug. Het was me het weekendje wel. Na een slopende, en bij voorbaat verloren, veldtocht tegen de roekeloosheid, waarvan ik u de details zal onthouden, is het prettig rusten. Vandaag liep ik met driedubbele wallen onder mijn ogen door het felverlichte flexkantoor van mijn werkgever.

Ik werd regelmatig door bezorgde collega’s overeind geholpen als ik weer eens over mijn eigen benen was gestruikeld. In mijn nieuwe broek zit inmiddels een gat op kniehoogte nadat ik vanavond de stoep te laag had ingeschat en ik met een volle boodschappentas (waar het e.e.a. uitrolde) op het trottoir ging liggen. Jawel, ik ben de oververmoeidheid nabij.

Vijf december 2011, 20:15. Een gedeelte van Nederland viert pakjesavond, een (groter) gedeelte is er klaar mee. Tot de laatste categorie horen wij. Ons door kunstmatige kleur- en smaakstoffen geïnfecteerde kroost is door de as gedraaid en ligt nu voor apegapen onder de doorwoelde eendendonzen dekbedjes. Sinds Sint Maarten is er geen houden meer aan. De lieverds eisen al onze aandacht op. Ik ben zelfs niet meer aan bloggen toegekomen zoals u wellicht heeft gemerkt.

Ik stelde mijn thuiskomst vanavond uit door eerst even naar de supermarkt te gaan. De bus werd bestuurd door een Slavische buschauffeuse. Ze voerde een geanimeerd mobiel telefoongesprek in haar moedertaal toen ze de deuren sloot. Ze reed al gesticulerend, met haar mobiel tussen haar schouder en kin geklemd, door de straten van Haarlem-Oost. Nadat ze had opgehangen snikte ze zoals alleen een tot het bot gekrenkte vrouw kan snikken. Helaas moest ik de bus een halte later verlaten. Het liefst was ik blijven zitten tot Haarlem-Noord maar de plicht riep (waarom doet de plicht toch altijd zo’n groot beroep op me?).

Enfin, de avond verliep verder rustig. Misja ligt uitgeteld op de bank na een, wederom, verstoorde nacht. Deze keer was het haar angstige jongste telg die van 3:00 tot 5:00 uur haar nachtrust verstoorde. De nacht ervoor hielden onze luidruchtige buren ons tot ver na middernacht uit de slaap.

Pakjesavond 2011. Mirosjabin geniet van een rustige avond. Een mooier cadeau kan de goede sint ons niet geven.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Avondje

  1. fredvanderwal says:

    IK FON HET WEL LEUK EIGENSTLIJK AFGELOPENSTE WEEKEND
    EN GOEDE RAAD GEFEN NU
    GEWOON OVERSPANNEND LATEN VERKLAREN EN LEKKEL THUIS ZITTEN
    EEN MAAL IN MAAND BEDRIJFSARTS LANGS
    JIJ DAN VEEL HUILEN EN HIJ KONSTATEREN
    JIJ NOG AAN BURN OUD LIJDEN WAARDOOR JE ER JAREN OUDER UIT ZIET
    EN HIJ WEG
    JIJ MIDDELVINGER OPSTEKEN TEGEN ARTS
    DE DEUR UIT WERKEN
    DAN LEKKER FEEST VIEREN OP BANK MET PROSECCO EN CAMELTJES OPPAFFEN
    SJIPS VRETEN
    VEEL BOEKEN LEZEN
    WEBLOGS SCHRIJVEN
    COLUMN IN KRANT
    OPLEVEN
    FIEDZEN NAAR KENNEMERDUINEN
    ALS LEIN KIND DRIJNT EN JANKT VAN TOT 5
    DE KNUPPEL ER OVER HEEN OF DROGEREN MET SLAAPMIDDEL OF EEN OUDERWETSE SUIKERDOT MET BRANDEWIJN EN TOTAAL TOETER LATEND RINKEN OF WISKEY UIT ZUIGFLES MET SPEEN
    DAT NIET LUKKEN DAN BEUK ER IN
    MET AFGBROKEN TAFELPOOT OF JE RAMT DIE STUKKENDE DEUR OP KINDERHOOFD
    MOET KUNNEN

Leave a Reply

