Pasteitje Maarten

Tien voor half negen in de avond. Drie Mirosjabinnetjes lopen nog op straat om snoep te leuren. Om te voorkomen dat ze van grote partijen suikergoed worden beroofd heb ik ze een kwartier geleden een lege plastic tas meegegeven. Er liggen inmiddels drie achteloos neergekwakte, doch goedgevulde, zakken op de bank. Een zak ging aan gort toen deze tussen mijn spaken terechtkwam. Het snoepgoed regende op straat.
Ik liep de kids nog even achterna een bejaardenflat in. Daar werd door een teleurgestelde oudere heer geopend. Hij verwachtte zijn kleinkinderen op visite. Hij had mandarijntjes en een handjevol pepernoten in de aanbieding. De mandarijntjes kreeg ik bij het sluiten van de deur in mijn jaszak gepropt.
Enfin, Sint Maarten dus.

Handenvol snoep hebben ze gehad. Inmiddels lopen groepjes opgeschoten jongeren door de straten om de laatlopers te overvallen.
Ik ga de mijne maar even halen. Ik weet niet of ze tot de daders of tot de slachtoffers behoren. Het is allebei niet best.

Ohja, niet vergeten. Morgen de eerste onafhankelijke blogborrel in cafe de Uiver aan de Riviervischmarkt (Uiver op de kaart).

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Pasteitje Maarten

  1. Was het niet De Waag om 2 uur?

  2. mirosjabin says:

    was, maar die is naar alle waarschijnlijkheid om die tijd dicht,
    vandaar dat het den uiver is geworden, die is zeker open!!!!

  3. mirosjabin says:

    Ik kom NOOIT meer in de Uiver
    wat denkt die man eigenlijk wel met zijn kutkroeg
    toen ie tegen Misja begon te snauwen
    omdat ze vroeg of de terrasverwarming aan kon
    die ouwe gebochelde sjaggerijn
    NOOIT NOOIT NOOIT MEER!!!

  4. fredvanderwal says:

    BOVENSTAANDE REACTIE HAD IK, FRED VAN DER WAL GESCHREVEN OP DE KOMPJOETER VAAN MIROSJABBIEE DUS VANDAAR, MAAR GENOEG GELULD.
    DAT KLEINE STENEN BEELDJE VAN DIE TWEE POESJES DAT IK IN HAARLEM HAD GEKOCHT HEB IK DAT BIJ JULLIE LATEN STAAN
    DAN MOET IK HEET GAAUW KOMEEN HAALEN
    WANT HET IS EEN ASTRAAL INGESTRAALD GEZEGEND KOSMIESE GOOD LUCK CHARM

Leave a Reply

