Niks aan de handa

En wat hebben we genoten vandaag. Deze frisse maar zonnige dag in oktober kwam erg gelegen. Om 10:00 uur vertrokken Bo, Zil en ik op de bakfiets om hun stiefzusjes, mijn dochters, die vannacht zijn teruggekomen uit Zweden, een kort weekend mee te nemen naar onze stulp aan de rand van Haarlem.
Op de fiets prees ik mezelf gelukkig met een groot gezin.
Wederom was Haarlem het decor voor al onze avonturen.

Misja was vandaag behoorlijk onrustig. Ze was uren aan het stofzuigen, afwassen, afstoffen, ramen lappen etc…, een reinigingsdrang, vergelijkbaar met de voorjaarsschoonmaak. De aanleiding nu was de komst van zuslief (Tante Tas noemen de kids haar).
Ze stond anderhalf uur lang in de file vanwege een in de media breed uitgemeten dodelijk ongeval.
Ik besloot in mijn eentje de stad in te gaan. Ik werkte me driftig door de Hema, de Blokker, de Albert Heijn en de Aldi. Toen ik twee uur later eindelijk mijn fiets tegen de schuur aan kon zetten zaten ze er al lang en breed: Tante Tas, ome Erwin en nichtje Sam.
De vijf kids vermaakten zich prima, de volwassenen namen elkander serieus.
Tegen vijven vertrokken tante, oom en nicht richting een goed hotel aan de Schipholweg (ik heb u er gisteren reeds over verteld).
Om de kinderen te behagen bakte Misja pannenkoeken. Ik trok er met een van de kinderen op uit om soep, stokbrood en stroop te halen. Tegen de tijd dat ik terug kwam waren de overige kinderen verzadigd. Sjaaldochter Z. at nog een aardig hapje mee. Misja zette de soep in de kast en rukte een homp brood van de stok: ‘hier, dit is voor jou.’ zei ze. Ze nam een soortgelijk stuk, sneed het doormidden en besmeerde het met Camembert.
De kids van Misja zijn inmiddels naar bed. Misja ligt ernaast.
Mijn kinderen kijken nog even naar ‘The Troop’
Ik verblijf achter de laptop.
Nog even en we mogen weer naar bed.
Morgen weer een dag.
Hoop ik.

Mirosjabin draait Thomas chapin:

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

12 Responses to Niks aan de handa

  1. mirosjabin says:

    @ Na Grutte Pier is blijkbaar ook Spuit 11 er klaar mee.
    Ze weigert onze reacties.

    Jammer.
    Maar gelijktijdig fijn om te vernemen dat het de mensen zijn die weinig over zichzelf te vertellen hebben, die ons niet dulden.
    Zij zijn schijnbaar niet klaar met zichzelf.
    Wij inmiddels wel klaar met hun!
    Toedeledokie!

  2. DAT IS NIEUW DAT ER REACTIES DOOR BEIDEN WORDEN GEWEIGERD
    WAT IS DE REDEN???

  3. mirosjabin says:

    @ Fred, naar hun reden blijft het gissen, maar wellicht heeft het te maken met een alternatieve visie.

  4. In principe reacties plaatsen op basis van wederkerigheid
    ik consulteer zo nu en dan de weblogs van beide webloggers maar reageer niet meer
    vanwege gedemonstreerde vijandigheid
    maakt mij niets uit verder
    daar niet van
    wat betreft weblogborrel
    gerichte uitnodigingen sturen
    niet iedereen is welkom toch?

  5. alternatieve visie
    watbewat sulle we nou beleve?
    Bestaat die dan?
    Nee hoor
    Ooooh Nééé
    er is maar één visie
    DE WARE VISIE
    laten wij niet vergeten dat de EO omroepgids Visie heet
    willen we dat?

  6. mirosjabin says:

    @ Fred, dat is het ook.
    Ze zoeken het maar uit met malkander.
    Spuit 11 en Grutte Pier zullen we daar zeker niet zien, de twaalfde. Ongewenst en onbemind.
    De ware visie is EO-visie.
    Ooooooh, ja!

  7. De tijd
    zou dat niet om 4 uur kunnen
    omdat ik helemaal uit je weet wel moet kommen
    ik hoop daar niemand te zien van de klup die tegen mij is
    dan alsdat het toch zo is dat ze dan sulle kommen, ja, dan na 22 pilsjes sla ik plotseling me bierglas stuk, als vanouds, spring op tafel en maai om me heen als een krankzinnige grauwend terwijl de lappen vlees in het rond vliegen, mijn stroomstootwapen knetterende vonken af geeft van 50 kilovolt en de bus pepperspray tallozen voor goed stekeblind maakt en er een dozijn pollutsies, pardon polietsies weer aan te pas moet komen om me in de boeien te slaan

  8. mirosjabin says:

    @ Jaja, als je zo begint komt er natuurlijk niemand.
    We beginnen officieus om 4 uur en houden een schifting rond tweeën, de officiële aanvangstijd, dan ben je er zeker van dat er geen infiltranten tussen zitten,
    zo doen, maar?

  9. Ja de schifting dat de geschiften er uit gekegeld worden om 2 uur al en het Spaarne in geschopt, bedoel je en wie staat er dan aan de kant, op het droge met een droge witte wijn in zijn koude jat te lachen? Wie?

  10. Om 2 uur eerst indrinken en daarna wild dansen

Leave a Reply

