Restafval


De dag is weer bijna voorbij. Ik ben net thuis, Mies en haar vriendin uit Leeuwarden zijn nog boven bij de kids en ik zit wederom achter de laptop.
Het was me het dagje wel. Ik heb mijn ouders bezocht. Het was heerlijk om me weer even te kunnen wentelen in hun aandacht. En anderzijds prettig om hen te kunnen bijstaan in hun verdriet over het verlies van mijn grootmoeder.
We keken naar een DVD van de grote Gerard Reve show, mei 1974, waar vader aan gewerkt heeft. Vaders naam was afwezig op de titelrol, maar zijn herinnering sprak. Adele Bloemendaal, Gerard Cox. Een gevecht tegen koning alcohol, de vormelijke God en de gezapigheid in musicalvorm. Tussentijds keek moeder op een ander televisiescherm vol afgrijzen naar de executie van Khadafi.
Even later zaten we aan tafel met een bord beenham met gebakken aardappelen. We keken in de eetkamer naar de aldaar bevestigde televisie tegen het hoofd van Gerard Cox op seniorenzender Maxx en zagen dat het goed was.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Restafval

  1. Restfestival en de restjes
    ik vond het altijd maar een hele vieze man
    die Gerard Reve met dat poepstampen

Leave a Reply

