Sprint


Het werd een sprint in de regen.
Ik heb Misja in de ochtenduren gezien en daarna raakten we elkaar uit het zicht. We namen afscheid in een pashokje in de C&A. Ik stond juist met twee pantalons, een colbert en twee paar lakschoenen in mijn hand toen ze de benen nam. Ze moest over tien minuten haar kinderen van school halen. Ik riep haar gedag en mijn woensdagmiddagsprint begon nadat ik bij de kassa mijn nieuwe goed had afgerekend. In de aanhoudende motregen fietste ik naar school, naar les X, naar therapie Y, naar club Z, naar de grootgrutter en naar het warenhuis. Ondertussen sprak ik ontevreden ouders die zich net als ik per fiets met hun kroost door de regen van hot naar her bewogen.
In de Aldi trof ik een ouder echtpaar dat verbeten op zoek was naar een pakje calcigel, een anti-kalkproduct (vermoed ik). De twee aanwezige medewerkers toonden zich niet geïnteresseerd in de queeste van de oudjes. Ik trof ze bij de verzamelbakken in het midden van de winkel. “Het moet hier toch liggen? Ik weet alleen niet hoe het eruit ziet.”, probeerde de vrouw tegen de met kartonnen dozen rommelende winkeldame. ” Ik weet niet wat u bedoelt, als het er niet meer ligt is het op.” zei de bebrilde schort. “Het staat in het krantje, ik weet enkel niet meer hoe het eruit ziet.” volhardde de in gebroken wit gehulde, doorgepermanente bejaarde. “Ja, ik kan het ook niet weten. Vraag het maar aan die meneer achter de kassa.”, zei de bediende sikkeneurig en ze wendde zich demonstratief van de klant af. Deze mompelde iets naar een andere klant over “onverschilligheid en gemakzucht” en uit onverwachte hoek kwam haar huisdwaas triomfantelijk met een pak toiletreiniger op de proppen. “Neenee, dat is het helemaal niet.” Een minuut of wat later zag ik het stel moegestreden en zonder boodschap de koopschuur verlaten.
Anderhalf uur later zag ik mijn uitgeputte popke weer terug. Ook zij had een zware middag achter de rug.

Wat een weer…het zat ook niet echt mee vandaag.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Sprint

  1. Reine jRagolo says:

    Het aantal nieuwe producten wat jaarlijks op de markt komt is verhonderdvoudigd ten opzichte van 50 jaar geleden.
    Als ik dus mijn versufte hoofd straks op de automatische piloot zet en naar groene zeep vraag
    word ik gewoon uitgelachen in de koopschuur. Wat een vooruitzicht.

  2. jAHAHAHA
    AFSCHEID NEMEN IN HET HUNKERBUNKER MULLER LEXIS HOKJE BIJ HET BEHAHAHA PASSEN DOE IK OOK ALTIJD
    IK GA HET LIEFST MEE MET X. BIJ HET BEHA PASSEN
    SOMS ROLLEN W EVAN HET ALCHEN HET PASHOKJE UIT
    ALLEBEI IN BEHAHAHAH

Leave a Reply

