Rechts van links

Zaterdagmiddag, 8 oktober, 17:30. Iedereen is moe. Misja doet een middagdutje met Levi (8) in haar bed. Leef heeft verhoging en ziet pips. Hij slaapt en zijn kleine zus Zilla (4) ligt er rustig naast. Twee sjaaldochters, Miss Fab en Zajra, kijken (beiden met hun jas nog aan) samen met Boaz naar de tienertrip van Nickelodeon. Een derde sjaaldochter viert elders feest.

Tussen de buien door zijn Misja en ik vanmiddag door Haarlem gefietst. Mies was in Schalkwijk, een mistroostige hoogbouwwijk ten zuidoosten van Haarlem. De Bijlmer aan het Spaarne. Ik begaf me er ook om sjaaldochter Z. op te halen van turnen, maar ik heb mijn wederhelft er niet gezien.
Even later spoedde ik me op de fiets langs het Spaarne naar een andere afspraak, terwijl Misja naar haar dochtertje keek die haar kunsten vertoonde op een springkussen in het hart van een druk en eenzaam (overdekt) winkelcentrum.

Een uur of twee geleden reed ik met Miss Fab, Bo en sjaaldochter Z. naar huis. Fab had me net een mooie rode roos gegeven, bestemd voor Misja en mij. De zon scheen onverwachts op onze kruin en ik keek blij naar al die bewegende en druk converserende kinderen voor me.

Blij zijn we met elkaar.

Ja, echt waar!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Rechts van links

  1. Joost Lips says:

    Echt waar?
    Als geliefden tevreden zijn moeten ze dan anderen kleineren?

    Ik las zojuist:

    mirosjabin zegt:
    oktober 8, 2011 om 11:18 pm

    nou ja, wat jij ventileert is helemaal niet duidelijk…
    wat een vaag gedoe zeg,
    je blog is een slap aftreksel van jezzebel,
    en dat is altijd hetzelfde geleuter,
    tjee…als iedereen zo zou zijn wordt het een
    trieste wereld…

  2. mirosjabin says:

    joost, je haalt weer eens twee dingen door elkaar,
    het feit dat we gelukkig, ja, zelfs heel gelukkig zijn samen,
    heeft niets te maken met een st;ukje kritiek leveren op een
    ander blog.
    misschien ben je vergeten dat je in het verleden stelselmatig
    haatblogs tegen mij en mijn vader vol beschuldigingen hebt
    geproduceerd?
    nee, hoe kwetsend dat was weet je vast niet meer!

  3. mirosjabin says:

    @ wel mooie muziek, toch?

Leave a Reply

