Drive in

Vanochtend ben ik maar weer eens met de trein naar mijn werk gegaan. Vervolgens met de bus vanaf station Sloterdijk naar mijn eerste afspraak in Bos en Lommer. De windstoten en de slagregens die me vannacht uit mijn slaap gehouden hebben weerhielden me ervan met de fiets te gaan.
Mijn werk begon met een bezoek aan een enthousiaste agressiecoördinator.
Wie zich in Amsterdam bezighoudt met handhaving weet dat hij met name zichzelf moet handhaven. Dat had de coördinator, een gezellige, goedgebekte Amsterdamse blondine van middelbare leeftijd, prima door. Zij informeerde me over haar no-nonse aanpak in trainingen “omgaan met agressie en geweld”. Ik werd blij van haar verhaal en ging met een goed gevoel terug naar mijn thuiskantoor.
Even later was ik weer in Amsterdam-Noord voor een stoelpassing en een rondleiding over het NDSM-terrein. Rond vieren ging ik met het pontje terug naar centraal en vandaar naar de rand van Haarlem.

Momenteel bericht ik u met een aantal flinke pleisters op mijn elleboog en onderarm over deze dag. Een uit de hand gelopen grap met de kinderen.
De oudste verheugde zich op een wedstrijd van het Nederlands elftal. Mies en ik verheugden ons op een avond samen.
Toen we Leef vertelden over ons voornemen hem voor aanvang van de wedstrijd naar bed te brengen liep meneer boos weg.
Zijn broertje en ik liepen erachteraan, met alle gevolgen (een scheldpartij, een valpartij en een straatgevecht) van dien.

Het is 20:35 en Levi kijkt naar een wedstrijd van het Nederlands elftal.

Voetbal.
Ik word er agressief van.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Drive in

  1. mirosjabin says:

    liefjeliefliefstelievelieflief,
    wat schrijf je toch altijd heerlijk!
    elk stukje weer smullen,
    alles aan je is smullen!!!!!

  2. Het is heel anders gegaan
    heb ik gehoord van de achterburen
    enorme urenlange vechtpartijen in huis
    Levi die R. onverhoeds de trap af trapte van zolder
    toen kwam Boaz helpen en begon op R, in te schoppen
    te krabben en te spugen
    3 kinderen van R.
    in gevecht met drie kinderen van M.
    overal snijtanden in het rond vliegend
    plassen bloed
    lappen rauw vlees
    Misja die partij voor L. koos en begon te schreeuwen
    te vloeken en met vaatwerk te gooien
    toen stelde R. voor
    L. voor het gemak maar in bad te verzuipen
    nu loopt R. mank en met zijn arm in een hanglap
    een blauw oog
    bloedlip
    kruipknie
    en kan zes weken niet op de fiets naar
    Amsterdam
    vanwege die lek gestoken banden
    en het dubbel gevouwen achterwiel
    blij dat ik geen kinderen in huis heb
    daarom ben ik in- en in gelukkig

    soms
    heel soms zit R. voor het raam
    en pinkt een traan weg
    de herinnering van fijn alleen in huis zijn
    is uitgewist
    en onmogelijk voor de komende tien jaar
    je kunt nog beter in de isoleer in een tbs inrichting zitten
    heb je tenminste rust
    zeg nou zelluf

Leave a Reply

