Hadjememaar

Het is avond.
De wind is geluwd en de twee kleinsten zijn naar bed. Er gaat een telefoon. Ik negeer hem. Levi (de oudste) is het inmiddels van me gewend. Een telefoon gaat wel vaker.
Nu nemen we hem niet op.
Even rust in de tent.

Vanmiddag had ik een afspraak voor het werk in een zwaar bewaakt gebouw aan de Weesperstraat. Ergernis alom.
Ik zat daar in mijn klamme kleding.
De afspraak liep uit.
Uiteindelijk kon ik gaan. Ik klokte uit om 16 uur 15 op verzoek van de portiers.
Vandaar fietste ik naar huis in mijn vanochtend natgeregende vest. Amsterdam-Haarlem, via Vondelpark, Gasthuis en Westpoort.
Ik had wind tegen, maar aan het eind van de horizon gloorde Misja met haar warme lichaam.

Meer heeft een mens als ik niet nodig.

Mirosjabin presenteert Ahmad Jamal:

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Hadjememaar

  1. OOOOH
    HEFT MISJA EEEN WARM LICHAAM
    NOU DAAR HEB JE ALLEEN IETS AAN IN DE WINTER
    EN DE HERFST
    ANDERS BANDT JE IN DE ZOMER DE TENT UIT

  2. Reine jRagolo says:

    Weet je zeker dat je de titel wilt handhaven?

    Met de Hadjememaar is het niet zo goed afgelopen.

  3. mirosjabin says:

    @ Fred, je mag gerust zeggen; een heet lichaam! Het is in dit land goddank zelden zomer, dat scheelt!
    @ Reine, tja, behalve een bloementent op de Utrechtsestraat is er weinig dat meer aan hem herinnert…des te beter!
    @ Jezz, dank!

Leave a Reply

