Dagje strand

Mijn grootmoeder is vanavond overleden. Het moet zijn gebeurd toen Misja en ik op het station van Spaarnwoude verkeerden. Levi liep met een zere voet en een emmer met enkele druppels zeewater, een bodempje zand en twee stervende krabben erin.

We zijn vandaag naar Zandvoort geweest. Ik heb rond elf uur vanochtend een sms gestuurd naar de vioollerares dat haar pupil (en buurmeisje) deze lesdag zou overslaan. Ze vond het prima, en ik dus ook. Wat volgde was een heerlijke middag weg. De kinderen ontmoetten op het strand een slanke bioloog van Indonesische oorsprong, van een jaar of zevenenveertig, die hen verhaalde over het innerlijke gevoelsleven van de kwal, de pijngrens van de krab en het onnavolgbare instinct van de labrador.
Mies en ik keken vanachter ons krantje naar het tafereeltje waarin onze kinderen de hoofdrol opeisten. De labrador liet zich leiden en zijn baasje genoot ervan.
Toen de zee te hoog werd trokken we ons terug. We namen de trein naar Haarlem, de Hamburgertent en tenslotte de trein naar Spaarnwoude.
Levi leed nog steeds intense pijnen en Misja en ik verlangden weergaloos naar het einde van de dag.

Enfin, we zijn er weer…!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

8 Responses to Dagje strand

  1. richard koek says:

    Gecondoleerd met het verlies van je oma.

  2. Jezzebel says:

    Veel sterkte voor jou en de familie.
    Gezondheid voor Levi, hoe is het met zijn voet?
    .

  3. DIE VOET LEGT ER AL LANG AF!

  4. Reine jRagolo says:

    Gecondoleerd met het verlies van je oma.
    Je geeft tenslotte om alles wat leeft.

  5. spuit11 says:

    Ik sluit mij aan bij van der Wal, omdat je je niet aan al het leed van de wereld kunt conformeren.
    Ik geef met de mooie muziek de pijp aan oma, met al mijn respect!

  6. aan elke oma komt een end
    geen geween
    wij dragen het als een echte vent
    een bord corn flakes
    de ochtendkrant
    het avondblad
    de wc
    een vette krent
    doortrekken en afvegen het gat
    vervolgens snel in bad

Leave a Reply

