Oma

Toen ze 90 werd reed ik met haar, een oom, de moeder van sjaaldochter Z., Miss Fab en Sjaaldochter Z., in de auto naar het voor de gelegenheid gereserveerde Chinees Kantonees Restaurant aan de Hoofdstraat van Almelo. Het jaar 2002..

Een aangetrouwde oom die leed aan een ernstige vorm van prostaatkanker uitte zijn lof over minister Heinsbroek van de LPF. “Dat is een man naar mijn hart, daar komen we verder mee.” De oud-kaasboer verbeet zich van de pijn. Vervolgens wees hij naar slapende baby sjaaldochter Z.: “kijk toch, de enige hier die gelukkig is.”

Oma (98) leeft nog steeds, maar niet lang meer. Ze heeft gisteren een hartaanval gehad en ligt momenteel in coma. Haar buurvrouw trof haar in haar eigen braaksel. Momenteel wordt ze bewaakt door een bejaarde dochter en haar man, mijn tante en oom. Mijn ouders hebben hen afgewisseld en morgen doen ze dat, als oma nog leeft, weer. Een rit naar Hengelo en weer terug.

De kinderen zijn met andere dingen bezig. Misja en ik zijn bekaf, want we zijn gisteren te laat naar bed gegaan.
De moeder van Simon, een vriendje van Levi komt langs en vraagt aan mijn vermoeide gezicht waar haar kind is.Ik heb werkelijk geen idee. Ik weet ook niet waar mijn eigen kinderen zijn.
Ik ga maar eens naar ze op zoek.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Oma

  1. Jezzebel says:

    Veel sterkte en kracht voor jullie allemaal.

  2. Reine jRagolo says:

    Knuffel ze maar die laatste dagen.
    Ik mis mijn oma’s al 35 jaar.

  3. mirosjabin says:

    @ Knuffelen en praten, Reine. Neven en een nicht hebben vandaag de wacht overgenomen.
    35 jaar zonder oma, wat een gemis.

  4. mirosjabin says:

    @ Reine, ze is inmiddels overleden.
    Jammer, maar onoverkomelijk.

  5. Jezzebel says:

    @Sjaal, sterkte man.
    Moge haar nagedachtenis tot zege zijn.
    .

Leave a Reply

