Druk

Vrijdagavond 21:15. Misja brengt haar oudste jongen (8) net naar bed. Een paar minuten geleden speelde hij met mijn Fab een computerspelletje, Mario de pizzabakker.
Fab (13) heeft net vijf weken Zuid-Europa achter de rug en is eindelijk weer onder handbereik. Ik heb haar enorm gemist.
Ik heb me vijf weken prima kunnen afsluiten, maar nu ze er weer is, word ik snel emotioneel, met name in de spaarzame momenten van rust. Komt wel weer goed.
Morgen zullen ze even samen zijn, onze zes kinderen, van 12:30-13:00. Om 13:30 heeft Sjaaldochter Z. een feestje. Tot 12:00 uur zitten de jongste sjaaldochters opgesloten in de gymzaal.
Een klasgenootje van Levi keek me gisteren vol bewondering aan. “Zijn jullie echt met twee volwassenen en zes kinderen?” zei Simon van acht.
Vader of moeder had er met hem over gesproken.

Zes kinderen. Vroeger had men in deze buurt wel gezinnen die groter waren. De kinderen sliepen dan met zijn zessen in twee kamers van twee bij twee en daar stond dan nog een piano in ook, waar vader de gehele zondagmiddag op speelde.
Tegenwoordig houden volwassenen het hier bij twee kinderen. Misja en ik zijn niet van deze tijd. Ook niet van deze buurt.

Enfin, we zijn inmiddels een half uur verder. Levi slaapt en Misja zit met Fab achter de PC. Ze zoeken op marktplaats naar een raskat. Een speelmaatje van onze kater Gris. Ze hebben inmiddels een drieling gevonden. De beestjes zijn erg aan elkaar gehecht en worden enkel tezamen verkocht.

Nog even en we hebben een tweede huis.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Druk

  1. LEUK INFORMATIEF WEBLOG. GROETJE AAN MISS FABULOUS!

  2. reinejragolo says:

    Ik heb dan nu gelijk maar 22 november in mijn agenda geschreven, Ik neem aan dat daar ook goeie pizzabakkers zijn.

  3. reinejragolo says:

    Excuses, het is 12 november..

  4. mirosjabin says:

    @ Jezz, dank! Alle dagen feest!
    @ Fred, doe ik! (Miss Fab: ” hoi!”)
    @ Reine, het is…ah, inderdaad 12 november dus!! 14:00 uur, taveerne de Waag. Als de tent gesloten is (de eigenaar laat het wel eens afweten), trekken we de stad in richting proeflokaal In den Uiver aan de Riviervischmarkt.

  5. Is de Uiver niet pas om 4 uur open????

  6. mirosjabin says:

    @ Fred, net even de website (http://www.indenuiver.nl/informatie.html) nagekeken. ma-do vanaf 16:00 uur, vrij, zat en zon vanaf 14:00 uur.

Leave a Reply

