Ellende

Vandaag eindelijk weer met de fiets naar Amsterdam. Een zacht windje tegen op de heenweg, een forse bries in de rug na werktijd. Kijk, zo mogen ze het wat mij betreft vaker regelen. Ik rijd ook gerust met een flinke zuidwester tegen, versta me niet verkeerd, maar een voorspoedige trip met de wind in de zeilen geeft me goede zin in de avond. Een blogje schrijven, de vaat doen, de hoekjes van het aanrecht schoonkrabben bijvoorbeeld, dat zijn van die dingen waar je goede zin voor moet hebben

Als ik puffend en met een bezweet hemd thuis kom dan gaat mijn resterende energie voornamelijk in de lichamelijke verzorging zitten. Douchen, eten, drinken, dat werk. Ik ben dan al lang blij dat ik het leven heb.

“Wij zijn ternauwernood uit (dit gebied) gekomen of levend ontsnapt, want we hadden zwaar te lijden van honger en dorst, en vonden niets anders te eten dan stekelige planten die we verzamelden en tussen onze handen kapot wreven. Met dit soort eten wisten we ons miserabele leven te rekken,” (enzenz) aldus een getergde kruisvaarder (1097) voorbij Doryleum (Centraal-Anatolië) (Gesta Francorum).

Achja, het kan altijd erger.

Mirosjabin draait Black Eyed Dog (Nick Drake):

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

