Firenze: both sides now

Zaterdagavond 19 februari, 21:15 Firenze, Hotel Sampaoli, Via San Gallo, 14, derde verdieping. Misjalief ligt uitgeput naast me in bed en gromt af en toe een woordje van liefde. Ik draai Judy Collins en laad enkele foto’s op mijn facebookaccount.  Ik heb zojuist mijn laptop van nieuwe energie voorzien met behulp van het  stopcontact in de gang, het enige contact dat de stugge stekker van mijn laptoplader aankan. Wat geniet ik toch van deze stad, dit land. Misja is inmiddels ook aangestoken door het Italiëvirus.

Tweeënhalf uur nadat we Schiphol verlaten hadden zaten we op een terras in Pisa. De zon scheen volop. Met een gevoelstemperatuur van 22 graden (overdag) is het hier aangenaam toeven. We bezochten alle Pisaanse attracties, exclusief de dure, scheve klokkentoren. Na een bezoek aan de Battisterie trokken we richting station. Anderhalf uur en een mooie Toscaanse treinrit verder betraden we de hal van het kopstation van Firenze, Santa Maria Novella. Een sigaret later trokken we richting bovengenoemde Via San Gallo. We zijn vanavond ook nog even de stad in geweest, maar de stad was te overweldigend voor onze vermoeide geesten.

Eindelijk weer samen, Misja en ik. En dan ook nog eens in dit mooie land.
Het was een lange dag. Om 4.00 uur ging vanochtend de wekker af.

21.47 uur. Zaterdagavond. De Florentijnen vieren feest op straat en laten dit horen door ons opengeslagen raam. Misja ligt inmiddels in een diepe slaap en de laptop heeft opnieuw trek in stroom.

Het is tijd om naast mijn meisje te gaan liggen. Welterusten.

This entry was posted in oud-vkblog-2011-02 and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Firenze: both sides now

  1. Fred van der Wal says:

    Misja gromt
    WOEF WOEF
    beffende hondjes
    pardon
    blaffende hondjes
    bijten niet bij het beffen
    maar grommende hondjes…
    uitkijken Sjaalmans
    het blijft een rekel

  2. Fred van der Wal says:

    Is Judy Collins dat mens met die zonnebril?

  3. Fred van der Wal says:

    Maar wat doet die rare scheve toren op d’r kop?

  4. Ton.A says:

    Geweldig sjaal laat Misja zoveel mogelijk zien en geniet.Fabienne was op haar verjaardag jalours dat ze niet bij je kon zijn in de zon.Hier draaien we op dit moment Ry cooder ook geweldige muziek.

Leave a Reply

