Even tussendoor: Oproep

Aan de burgerjournalisten die nog onder ons zijn een oproep van Peter Olsthoorn:

"Drie jaar geleden begon Peter met veel enthousiasme met Leugens.nl. Na een turbostart en niet doorgegane deelnemingen van PCM en de Telegraaf Media Groep ging het weldra bergafwaarts, ondanks een subsidie van het Stimuleringsfonds voor de Pers. Zonder twijfel is dat mijn schuld. Maar het lijkt me verschrikkelijk leuk om er mee door te gaan, bij voorkeur in een team van journalisten. Wie doet er mee?"
(Bron: DNR 16-02)
Lees verder en meld je aan:

Wie doet er mee met leugens.nl?

This entry was posted in oud-vkblog-2011-02 and tagged , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Even tussendoor: Oproep

  1. Fred van der Wal says:

    Peter
    Kun je inhoud geven aan het veelvuldig genoemde begrip burgerjournalistiek?

  2. mirosjabin says:

    @ ben ik (Robin) ook wel benieuwd naar, Fred. Ik denk niet dat Peter reageert. Ik heb zijn oproep ongevraagd gekopieerd uit de nieuwsbrief "De Nieuwe Reporter", bestemd voor eenieder die zich -al of niet professioneel- bezighoudt met nieuwe media.
    Peters collega, Alexander Pleijter, heeft onlangs een artikel gepubliceerd over burgerjournalistiek en ook andere journalisten schrijven op DNR regelmatig over dit verschijnsel (http://www.denieuwereporter.nl/tag/burgerjournalistiek/).
    Irene Costera Meijer en Jolien Arendsen hebben vorig jaar onderzoek gedaan naar participatieve journalistiek en publiceerden daarover op DNR (http://www.denieuwereporter.nl/2010/07/succesvolle-participatieve-journalistiek-faciliteren-in-plaats-van-reguleren/#more-10773), zij omschrijven participatieve journalistiek als: ‘burgerjournalistiek binnen een professionele journalistieke setting’ en (hoewel het begrip op zich niet gedefinieerd wordt, leid ik uit het artikel af dat burgerjournalistiek = journalistiek, bedreven door leken…).
    En in het sjaalarchief trof ik nog: http://www.vkblog.nl/bericht/26145/Sacrale_Burgerjournalistiek

  3. Fred van der Wal says:

    ik ben wel een burgermanskunstenaar maar zie mezelf niet als burgerjournalist

  4. misja says:

    o liefste allerliefste,
    wat een ontdekking heb je toch weer gedaan!
    je bent zo veelzijdig en begaafd,
    ik bewonder je zo om hoe je bent….
    nog even lief, en we zijn weer samen,
    om onze liefde te vieren!
    wat een geluk dat ik de jouwe ben,
    wat een enorm geluk!!!
    kusssskusssssssss

  5. mirosjabin says:

    @ Fred, Ik vraag me af of er (veel) bloggers te vinden zijn die zichzelf journalist wensen te noemen….
    Wat is een journalist eigenlijk?
    In mijn dikke Van Dale uit 1946 is een journalist in eerste instantie iemand die belast is met het bijhouden van het journaal (dagregister) en in tweede instantie een dagbladschrijver (m/v), een verstrekker van informatie omtrent het dagelijks gebeuren. Tegenwoordig hebben we daar de drukpers niet meer voor nodig. En het dagblad ook niet.
    Terzijde: is wel een pittig stukje over de VK-hoofdredacteur. http://www.leugens.nl/2011/02/14/philippe-remarque/
    @ Ooooo lekkertjelief, heerlijk!!! Ik tel de uren af, jammer dat ze zo langzaam verstrijken!
    Vrijdag skatje, dan bedrijven we de liefde!!!
    kuskuskuskus

  6. Fred van der Wal says:

    Liefde bedrijven?
    Eerst toestemming van de ouders
    en van dominee Bralleput
    zonder dat gaat het NIET door

  7. Apiedapie says:

    Mooi ingetogen en eerlijk verhaal. Ik heb helaas geen oplossing in de aanbieding. Het enige dat in me opkwam, is, omdat ‘leugens.nl’ voor de doorsnee adverteerder misschien wat negatief klinkt, het om te draaien en je site te hernoemen tot De Waarheid .. zucht, maar da’s dus ook geen goed idee. Sterkte, ik blijf het volgen, en als ik iets weet meld ik het je.

  8. Reine jRagolo says:

    Je kunt veel andere blogs ook leugens.nl noemen.
    Ik onthoud me vandaag verder van commentaar op het vkblog.

Leave a Reply

