Vol gas vooruit

  • Met een mij beangstigende koelheid volg ik sinds enkele weken de reacties op het bericht dat dit forum zal worden opgeheven. Ik zou verdrietig moeten zijn, teleurgesteld, woedend en haatdragend jegens de onheilsprofeet die dit nieuws in de mailbox van mijn vader bracht (ik ben zelf overgeslagen, mijn bij de VK bekende emailadres is inmiddels opgeheven). Na ruim vijf jaar belangeloos te hebben geschreven voor een krant die zijn beste tijd heeft gehad neem ik genoegen met de gedachte dat het maar beter is zo.

Het vkblog is op. Tijd voor iets anders. Wat mij betreft nemen we meteen afscheid van de papieren versie. Het Parool brengt Amsterdam, Trouw brengt ons tot bezinning, NRC verzorgt de achtergronden, De Telegraaf levert ons de rest. AD mag ook weg.

Enfin, er is altijd wel wat. Sinds gisteren reed ik twee keer per fiets met disfunctionerende remmen van Haarlem naar Amsterdam en vice versa. Corrosie van de remkabels, slijtage van de remgreep, de fietsenmaker vindt altijd wel een verklaring. De blokjes raakten de velg amper meer. Ik reed op de automatische piloot over de Haarlemmerdijk en trotseerde het kruisende gemotoriseerde verkeer, ik ontweek de plotseling overstekende voetgangers en de onverhoeds naar links zwenkende bakfietsers. Een computerspel. Tussen Westerpark en het Haarlemse Stastokviaduct reed ik een vrij ontspannen rit, ruimschoots voor de verkeerslichten vaart minderend. In het traject daarna speelde ik weer Russische roulette. De laatste honderd meter zelfs met een goedgevulde boodschappentas in de hand.

Tja, wat gaat Mirosjabin doen na 2 maart? Verder met sjaalman.web-log.nl of sjaal draait, of het dagboek van maja dorregeest, de schoolkrantjournalistiek van schotschrift de verlichting, of…
Ach, we zien wel. Eerst Misja maar even bellen. Dat is veel belangrijker.

het vk-blog houdt op te bestaan. ik vind het niet erg, een beetje jammer is het wel.
het belangrijkste van het vk-blog tijdperk is namelijk dat ik mijn grote liefde heb ontmoet via dit medium.
anders hadden we elkaar nooit leren kennen! dat was veel erger geweest dan dat de vk-redactie er de stekker uit trekt.
kijk, sjaal blijft wel schrijven, waar dan ook, ook al zou ie het in het zand moeten doen op een onbewoond eiland.
en ik pas me even gemakkelijk aan en bovendien had ik al een paar jaar mijn eigen blog bij punt.nl, dus….
sjaal en ik zijn gelukkig, en daar gaat het om, de rest is slechts bijzaak…

(misja)

mirosjabin draait: Schau nicht hin, schau nicht her:

This entry was posted in oud-vkblog-2011-01 and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Vol gas vooruit

  1. misja says:

    goeie foto liefje!
    wat zijn we toch een mooi stel samen!!
    genieten met volle teugen!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  2. Isis Nedloni says:

    Jaahhhh…. lieve Misja en Sjaal……….
    jullie zien er liefdevol uit met zn twee!!!!!
    En prachtig dat het VKblog er voor gezorgd
    heeft dat jullie elkaar konden ontmoeten!
    Zonder VKBlog was er geen liefde geweest…….
    Mooi prachtig cadeau toch???
    Ik hoop op een dag ook zo gelukkig te worden
    en zulke foto’s te kunnen delen!
    Liefs
    Isis

  3. sjaal says:

    @ Ooooo liefje, prachtig he!!! En het wordt steeds mooier lieverd, elke dag weer! Kus je tot zo aan de lijn!!
    Nu echt snel naar de fietsenmaker.
    @ Lieve Isis, een mooier cadeau kon het VKblog ons niet geven. En dan te weten dat ik er eind 2009 (VKblog) al de brui aan wilde geven!!

  4. misja says:

    jeee liefstelief….godzijdank ben je niet gestopt in 2009!
    2010 was ons jaar van elkaar vinden,
    2011 is het jaar van de plannen,
    en de rest is onze toekomst lief, jij en ik…

  5. VSp says:

    Aahhh, wat schattig! Een zonnige toekomst met veel succes en geluk. Waar en hoe dan ook.

Leave a Reply

