Het vuur werkt weer als vanouds in Kortenhoef

Kortenhoef, 18.30. Oudejaarsavond (sjaal). Wat hebben we toch weer een bijzonder jaar achter de rug.  Aan het begin van 2010 woonde ik in een logeerkamer. 31 December 2010 verblijf ik in een kale, vrij oncomfortabele, benedenwoning. Evenals precies een jaar terug vier ik oud- en- nieuw bij mijn vader en moeder. Dit keer samen met Misjalief en twee van de kinderen. Het grootste gedeelte van dit jaar hebben Mies en ik samen doorgebracht. In een grillige omgeving bloeiden we op in onze wederzijdse liefde. Volwassen liefde. Een vervulde droom.

En nu zitten we samen op de bank en eten we blokjes kaas, plakjes worst, gekonfijte vruchten en in chocolade gedompelde rozijnen. De kinderen zingen liedjes en we kijken naar het jaaroverzicht van Een vandaag. Morgen, 1  januari gaan we met ons vieren richting Leeuwarden en daar schuiven klokslag vier drie kleine kinderen aan. Gezellig.

Van de, in een eerder blog, beloofde muziekselectie, de keuze van de draak, is nog niets terecht gekomen. Ik bleef steken bij een klein aantal favorieten. Komt wel. In 2011.

Misja. Kortenhoef, 20.20. 
Oudjaar. Dan ga je als vanzelf weer terug naar een jaar geleden. In vogelvlucht overdenk ik het afgelopen jaar. Het was er eentje van grote tegenstellingen. Na een korte zeer destructieve relatie waar ik mezelf godzijdank uit kon bevrijden, kwam ik halverwege dit jaar mijn grote liefde tegen…
Sjaal. Eindelijk mijn gelijke, meer dan een soulmate. Elkaar gevonden om onvoorwaardelijk samen te blijven. Nooit had ik verwacht dat hij bestond, al helemaal niet dat ik hem uitgerekend afgelopen jaar zou treffen.
2010 is mijn geluksjaar, 2011 kan alleen maar beter worden!

This entry was posted in oud-vkblog-2010-12 and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

10 Responses to Het vuur werkt weer als vanouds in Kortenhoef

  1. lidy says:

    Gewoon heel fijn om te lezen dat jullie het zo goed met elkaar hebben getroffen en niet te vergeten ook de kinderen hebben het met jullie, als ik het zo lees, getroffen. Ik hoop dat jullie geluk never-ending is, dat wens ik jullie in ieder geval toe.:)

  2. sjaal says:

    @ Je wens van vorig jaar staat me nog bij. (Goedemorgen Sjaal, ik wens dit nieuwe jaar toe dat je je weer thuis gaat voelen.). Ik ben thuis gekomen bij Misja.
    Jij een geweldig 2011!

  3. Joostx says:

    Benoem mij niet weer in je korte tekst Misja;
    Happy New Year jullie.

  4. Fred van der Wal says:

    Benoem mij nooit in je lange teksten Misja
    wel in de korte
    ook in de middel lange
    en die daar tussen in
    maar soms weer wel
    of niet
    dus toch
    vanzelf

  5. Fred van der Wal says:

    KInderen zijn de hel op aarde
    toch zal ik nooit gelijk de beuk er in gooien
    bij me kleine zusje

  6. View says:

    Een heel goed (blog)jaar
    met veel verrassingen
    en wat spanning en kleur !!!

  7. misja says:

    korte teksten,
    lange teksten,
    ik schrijf over wat
    of wie ik wil.
    jammer voor allen die
    zich meteen op de teentjes
    getrapt voelen!
    get a life,
    een jaar na dato…

  8. Fred van der Wal says:

    ja dat wil ik wel
    een laif getten
    met handvatten
    om aan te grijpen
    te graaien en
    te grassen
    te griepen
    en knijpen
    tot waar?
    gewoon
    tot ze piepen

  9. Fred van der Wal says:

    ja dat wil ik wel
    een laif getten
    met handvatten
    om aan te grijpen
    te graaien en
    te grassen
    te griepen
    en knijpen
    tot waar?
    gewoon
    tot ze piepen

  10. N'gezondconstructiefcreatiefliefdevolnieuwjaar! says:

    Wat een prachtfoto
    van jullie twee!!!!!!
    HAPPY
    NEW
    YEAR!!!!!

Leave a Reply

