Vader leest de krant

het is woensdagochtend. de kinderen zijn naar school en ik ben alleen met het huishouden. misja is met haar dochter de stad in.
In een traag tempo doe ik de schoonmaak en de was en tussen de bedrijven door check ik veelvuldig mijn mail en het VKblog.

De krant komt sinds vorige week niet meer binnen.
Ik las hem nooit, ik heb mijn abonnement op het NRC opgezegd. Veel te veel tekst.
Ik lees af en toe een persbericht of de Villamedianieuwsbrief. Lekker kort. Het commentaar lever ik zelf wel.

Woensdag is een dag van kinderen halen en brengen. Op weg naar en van school, selectieturnen en vioolles beleef ik mijn mooie en minder mooie  momenten. Vandaag waren het drie ‘heren’  met grijs glanzend, halflang golvend haar, zonnebankbruin gekleurd en een zijige glimlach op het gezicht die me van mijn stuk brachten. Deze hooghartige kinderen van een mindere god, troffen me met het verwijt dat ik over het voetpad fietste, juist nadat ik ternauwernood een taxi had ontweken die net voor mijn neus midden op de weg werd geparkeerd. Ik reed vol adrenaline de Kennemer kliek voorbij en toen één van de heren me een snedige opmerking toewierp wenste ik hem hardop een onaangename dood toe.

Verder werd ik getroffen door een bijdrage van een geborneerde medeblogger. Iemand die zichzelf graag hoort en zwelgt in zijn eigen waarheid. Zijn avatar bestaat uit de beeltenis van een ongeklede keizer. Laat hem de kleren krijgen. Deze zelfverklaarde psycholoog heeft een hekel aan ‘rechts’ (of zoals hij het zelf noemt, de elite van het geld) en meneer Wilders en heeft Misja en mij in het recente verleden van zijn blog verbannen nadat we hem een vraag hadden gesteld. Mensen die klaar zijn met zichzelf hebben een natuurlijke aversie voor de vraag. ‘Relativeren’ en ‘humor’ komen in zijn vocabulaire niet voor en dat komt wel vaker voor bij mensen die zichzelf links noemen. Enfin, jammer toch dat zo’n eenzame, verdorde ziel zo ongelukkig moet leven.

Even iets anders:

De Algemene Rekenkamer publiceert op woensdag 17 november 2010 om 12:30 uur het onderzoeksrapport Afstemming in de zorg rond chronische aandoeningen; Terugblik 2010. 

In dit onderzoek wordt  teruggeblikt op het in 2006 gepubliceerde onderzoek Afstemming in de zorg. In dit rapport constateerde de Algemene Rekenkamer  dat één op de drie patienten met chronische aandoeningen de afstemming tussen zorgverleners als matig tot slecht beoordeelde, terwijl het toen al 15 jaar beleid was van de Minister van VWS om de afstemming in de zorg te verbeteren en zo betere en goedkopere zorg te realiseren. De Algemene Rekenkamer deed in 2006 de aanbevelingen aan de minister van VWS om zich actiever op te stellen, meetbare beleidsdoelen te stellen en meer te doen met signalen uit beleidsevaluaties.

In het terugblikonderzoek is bekeken of de minister van VWS de aanbevelingen uit 2006 heeft opgevolgd en of gevolg is gegeven aan zijn toezeggingen aan de tweede kamer. dit onderwerp is belangrijk, omdat steeds meer mensen in nederland één of meerdere chronische ziekten hebben. de kosten van chronische zorg bedragen nu al minimaal 18 miljard, terwijl er alleen al voor diabetes tot 2025 een toename van 72 000 patienten per jaar wordt verwacht.

Ik houd mijn hart vast.

Mirosjabin draait: Dave Loggins (Please come to Boston).

This entry was posted in oud-vkblog-2010-11 and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Vader leest de krant

  1. misja says:

    WOW!
    wat ben je toch een waanzinnig lekker ding zeg….
    HMMMM…..heerlijk heerlijk heerlijk,
    en helemaal van mij!!!!
    je blog ook perfect,
    wat een goede combi…je buiten en je binnenkant!
    wat jij doet is goed schatje….

  2. Fred van der Wal says:

    De Kennemer Kliek
    pas op als je die op het voetpad tegen komt
    vooral dat half lange golvende haar vond ik uitermate verdacht
    waar heb ik ze ook weer vaker gezien?
    De bovenste foto is trouwens Maaikul Jekson

Leave a Reply

