Aan het einde van een lange dag

  • Een uur geleden schreef ik een blog waar ik erg tevreden over was. Helaas heeft het VK-blog wederom een mooie bijdrage om zeep geholpen. Het systeem deugt niet. Het is de zoveelste keer.

Enfin, wat zei ik ook al weer?
Het was zo ongeveer als volgt:donderdagavond 20.00. Ik zit in hoogpolig tapijt achter mijn trouwe laptop, die ik heb neergezet op een hoge bijzettafel. Mijn vingers tikken op ooghoogte een verhaal waarvan ik de afloop niet ken. Mijn leven kent enkel verrassingen.
Vanochtend verliet ik met de kinderen mijn huis in Haarlem om hen naar school en mezelf naar mijn werk in Amsterdam te brengen. Ik gaf ze op het schoolplein een afscheidszoen en beloofde de kinderen morgen weer thuis te zijn. Ik zie ze anderhalve dag per week en om de week een weekend. De rest van de tijd verblijf ik elders.
Gisteravond had Sjaaldochter Z. mijn sigaretten gepakt en onder haar kussen gelegd. Ik zou niet meer roken in haar afwezigheid. In haar aanwezigheid rook ik sowieso niet. Vanochtend lag het pakje nog op dezelfde plek. En het ligt er nog. Naast de laptop ligt een net geopend pakje. Net onder ooghoogte. Zo gaan die dingen.

Vandaag duurde lang. De wederhelft van Mirosjabin verbleef, net als iedere andere werkdag, elders. Vandaag duurde langer dan de halve werkweek die eraan vooraf ging. Ik hield me de hele dag bezig met de vrijval van de spaarloonregeling, de aanklacht en het ongenoegen. Werk waarvan ik denk dat ik me er gelukkig bij voel. Maar evengoed was er het Grote Gemis. In de WC tikte ik, met mijn linkerhand tegen de witte  tegeltjes geleund, met mijn rechterhand SMS-jes naar mijn lief, terwijl de laatste druppels lichtgeel vocht uit mijn geslacht in de slecht gereinigde pot druppelden.

Het is afzien.

Sjaal draait Van:

This entry was posted in oud-vkblog-2010-09 and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Aan het einde van een lange dag

  1. fred van der walibibi berenman says:

    Altijd eerst in Word een bijdrage maken en saven. Heb je altijd een kopie. Op die bovenste foto mistte het behoorlijk in Haarlem of dampten jullie uit?

  2. misja says:

    liefste van me,
    in minder dan 6 uren zullen we
    weer herenigd zijn!
    dan kan het grote genieten weer
    beginnen,
    we vieren dan onze liefde,
    keer op keer,
    in alle vormen die we hebben…

  3. werk says:

    weer zo’n allochtoon die alleen maar kan krijsen, klagen en slachtoffer zijn.
    labiel wijf, ga toch wat doen aan je leven!

  4. beus says:

    @mirosjabin: ‘werk’ is een trol. Snel verwijderen en bannen.

  5. Isis Nedloni says:

    Ja…werk is een trol….
    alleen heeft het vkblog op dit moment maar 7 verschillende i.p. nummers….dus als de nummers van werk hetzelfde zijn als de mijne…dan ban je een hoop andere bloggers mee…..het is dus even afzien met i.p. bannen…rustig wachten tot het vkblog weer helemaal optimaal functioneert….
    EN ONDERTUSSEN
    VIND IK HET HELEMAAL SUPER
    DAT JULLIE ELKAAR GEVONDEN HEBBEN!!!
    HEERLIJK!
    JULLIE GELUK!
    LIEFS
    ISIS
    GOOD NIGHT LIEVE MENSEN!
    GOOD NIGHT!

  6. fred van der wal says:

    Sjaalmans
    wat vin je nou van die kop van Misja?
    Misja
    Wat vin je nou van de kop van Sjaalmans?
    Vroeger had je lucifers en daar stond op
    verbrande kop valt niet af
    dus is er altijd hoop
    in geval van nood

Leave a Reply

