Een nacht in de Oriënt.

iedereen zit tegenwoordig op dit forum te zeiken over de blogmoderator. geen idee waarom, ik heb nooit last van het mens gehad. waar ik me al een jaar of vier of vijf aan erger is het feit dat er tussentijds geen back-ups worden opgeslagen op de server van de volkskrant. het gebeurt me nog regelmatig dat ik een stuk bijna af heb en dat ik wegens een onhandige beweging het hele stuk naar het zwarte gat van het vervreemde geestelijk eigendom verplaats, een voor deze stoffelijke schepper onbereikbare plaats waar het waarschijnlijk goed toeven is tussen alle verdwenen bijdragen. het schijnt dat de inhoud van de door de woeste jongens van caesar verwoeste bibliotheek van alexandrie zich daar ook bevindt. daarnaast wat knulliger materiaal, reacties van reaguurders van het vkblog bijvoorbeeld die hun bijdrage met een vloek hebben zien verdwijnen. enfin, het zou handig zijn als men tussentijds zou kunnen opslaan. dat schept rust.
ik schrijf tegenwoordig mijn voor de onsterfelijkheid bestemde teksten maar eerst in een worddocument, kopieer ze, druk ze in viervoud af en laat de helft inbinden en opslaan in een brandkluis in een veilige buurt in het noorden des lands.
het is dinsdag inmiddels. misja en ik zitten rustig bij de televisie met een sigaret en een glas absinth. het is avond in leeuwarden en sarah vaughn zingt ons wat zoete, soms opzwepende, liederen toe (we staren gelijktijdig naar het televisiescherm, dat gaat prima samen). boven slaapt een kind in ons tweepersoonsbed. nog even en we leggen het wichtje over naar een kinderbedje in een belendende slaapkamer. we hebben vandaag in de stromende regen een dierentuin bezocht. een dierentuin. in de stromende regen. aquazoo dus. ons kind vermaakte zich vooral als we ons weer naar een ander dierenperk verplaatsten. veel dieren hebben we daar in de open lucht niet gezien. ze schuilden voor de regen. zij wel. aan het eind van de rondwandeling kwamen we verkleumd aan in een (uiteraard goed verwarmd) terrarium. heerlijk. na afloop konden we ons tegoed doen aan een warm bakje leut of een ijskoud biertje (we kozen voor het laatste) in de kantine. en wat restte was een vermoeiende tocht naar huis. de heenweg leek stukken korter. door weer en wind verplaatsten we ons naar een eenzame bushalte langs een drukke snelweg in een kale polder. van de bezoekers van de dierentuin was geen spoor meer te bekennen.
Nu is de fut eruit. Zou het nog wat worden met de seks vannacht? Ach, morgen weer een dag.

Sjaal draait Sarah Vaughan

This entry was posted in oud-vkblog-2010-08 and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Een nacht in de Oriënt.

  1. fred van der wal says:

    Ik ken dat huisje

Leave a Reply

