En nu voor de dag ermee

Mies en ik zijn weer terug in Leeuwarden. We hebben een van onze zes kinderen uitverkoren om er te genieten van onze onverdeelde aandacht. Gisteren reden we met de trein naar het hoge noorden, na een heerlijke, maar veel te korte, vakantie in de Franse Bourgogne, bij Misja´s ouders, een gestresste week in Haarlem en een kort bezoek aan mijn ouders in de Gooise Plassenstreek.

We hebben snel enkele buren bezocht en zijn vervolgens met kleine sjaaldochter de stad in gevlucht. Daar wachtte ons een drukke pizzeria met gehaast personeel, jonge meisjes die ons passeerden voor gezapige gezinnetjes met kortgeknipt haar en vermoeide koppen. Vader en moeder aan de rode wijn en de kinders aan een cola light. Misja en ik bestelden, toen we eindelijk aan de beurt waren, een liter rode huiswijn en een pizza erbij. Erg gezellig allemaal. De deur stond sjaaldochter net iets te lang open en vanwege de tocht nam ze met haar vette handjes mijn dure blazer over haar schouders. Dat kon er ook nog wel bij. Na de dis zo gauw mogelijk de kruik wijn weggewerkt en weg van al die burgelijke gezelligheid, niks voor ons dit soort sferen, we zullen er gelukkig nooit aan wennen….

Onze uitjes spelen zich veel beter in huiselijk gebeuren af, met name in de slaapkamer of op de heerlijk liggende bewuste Ikea bank, laat ons maar schuiven, aan liefde geen tekort. Thuisgekomen wachtte al vriendin K. met een lading bier, en in de tuin lekker uitbuikend met bier en sigaret als rokende boeddaatjes vol van elkaar genietend van alles wat we veel liever hebben dan het gemaakte plezier in een pizzatent. Plannen smedend voor de toekomst, verhalen vertellend over verleden, alles komt samen, het is slechts een kwestie van tijd…

This entry was posted in oud-vkblog-2010-08 and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to En nu voor de dag ermee

  1. fred van der wal says:

    Ja
    de vakantie was te kort
    het weer werkte optimaal mee
    en hoe die Misja en Sjaalmans
    elke keer bij het diner hun petje af zetten
    ik neem er nu nog mijn pet voor af
    alleen toen ik vroeg of Sjaalmans zijn sjaal
    in de soep wilde dopen ter herinnering
    kreeg ik na veel bidden en smeken
    toch uiteindelijk
    nee op het rekest
    het kon niet
    legden ze uit
    omdat Sjaalsmans dochter
    eerst nog een paar vette hand afdrukken
    op een nieuw colbert moest achter laten ter herinnerinnering
    en verhoging van de feestvreugde
    nou ja
    we kunnen niet alles hebben
    toch?
    (het laatste woord een octaaf hoger uitgesproken)

  2. fred van der wal says:

    Eén reejaksie maar
    wat sulle we nou beleve?

  3. fred van der wal says:

    de mensen schrikken van sex
    denk ik
    je ken ook beter een boek lezen
    bij je eige
    denk ik wel eens in een
    puur philosophische bui

  4. misja says:

    ach dear en ook zeer
    beloved frederick willem,
    weet je wat het is,
    sjaal en ik hebben het veel
    en veel te druk met elkaar om
    ons bezig te houden met al die
    humorloze en verzuurde reacties,
    tja, en een boek lezen,
    dat kan altijd nog, toch?
    tussen de bedrijven door
    zal ik maar zeggen….
    of zomergasten kijken,
    dan wel zomergast zijn,
    ook daar hebben wij geen tijd voor!

  5. fred van der wal says:

    soms voel ik mij
    op de terrassen des levens
    of gezeten op een bank aan de boulevard
    met een zok frieten en een berenklauw
    ook een zomergast
    en dan
    ja dan
    pak ik mijn ezel
    die I A roept
    en kwast met mijn kwasten
    een magistrale meesterlijke majestueuze zonsondergang
    waarbij de zon de zee in zakt
    op het maagdelijke
    doek
    dat ik verkracht met penselen
    op die manier behoor tot
    de mannen met stelen
    as kamelen

Leave a Reply

