Popjes

donderdag 15 juli. de laatste dag in rome, de laatste ook van onze italiëreis. ik had in de trein van pisa naar rome besloten sjaaldochter de schatkamers van rome te laten zien. naast de vaticaanmusea,verborgen in o.a. de capitolijnse musea en de galleria borghia, in het prachtige park villa borghia. ook stond er een bezoek aan het pantheon en het piazza navona op het programma. het lukte programmatechnisch gezien nog maar net. we hadden de tijd, maar veel tijd over hadden we niet. de vaticaanmusea liet ik maar even zitten. rome in één dag. dat wil niemand. het lukte me wel sjaaldochter mijn liefde voor rome over te brengen. ik zag het aan haar blik die sprak: “dit is een stad die ik weer wil zien!” . we hebben het vandaag veel gelopen, veel gezien, al vermoeid en verveeld, geïrriteerd, maar ook voldaan. 22:00 uur`. ik kijk vanaf vier hoog naar benee en zie enkele popjes bewegen. een kortgekleed meisjespopje staat  op de busbaan en wacht totdat de volgende bus komt. de eerste bus, lijn 70, laat ze gaan. er gaan twee lijnen. intussen komen er jongens voorbij die ze onophoudelijk nakijkt. ik ben benieuwd wat het meisje gaat doen. een sigaret of twee later  pakt ze buslijn 71. ze wachtte dus daadwerkelijk op de bus, wat is de wereld van bovenaf? een wereld zonder gezichtsuitdrukking.
Tijd om naar bed te gaan. De wekker gaat morgen om 6.15 af. Driekwartier later wil ik richting station om per Leonardo Express het vliegveld te bereiken. Sjaaldoochter heeft een half uur geleden haar ogen gesloten en ik ga nu mijn tanden poetsen.

Trusten.

This entry was posted in oud-vkblog-2010-07 and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Popjes

  1. Wattman says:

    Rome is gelukkig de ‘eeuwige stad’, je hoeft het dus niet allemaal op één dag.

  2. misja says:

    Whaa, lief, mooie afsluiting van bijzondere reis….
    Tot zo mijn allerliefste….
    ( aaaa…nog een weekje…)

Leave a Reply

