Fijn

Sommige dingen veranderen nooit. Ik laat nog steeds het eten aanbranden (de kinderen worden er gek van). Ik laat de kinderen televisie kijken onder het eten (ex-s. wordt er gek van). Ik vergeet de voor mijn werk relevante passen en sleutels als ik het huis verlaat (ik word er gek van). De liefde giert door mijn lijf en mijn geliefde vindt alles aan mij mooi. Dat is fijn. Ik vind hetzelfde van haar. Niets meer aan doen.

Geen dag is hetzelfde en iedere ochtend heeft
zijn eigen bijzondere wonder, zijn magisch moment,
waarin oude universums vernietigd
en nieuwe sterren geschapen worden.
(uit: Aan de oever van de Piedra huilde ik, Paulo Coelho)

5 juli. Er is nog zoveel te doen.
Misja en ik hebben de agenda’s naast elkaar gelegd en ons samenzijn op termijn vastgelegd. Geboekte hartstocht.
Tezamen zijn we de ouders van zes kinderen uit drie verbroken relaties.
Hoe gecompliceerd wil je het hebben? 
Elk weekend regelen we de hemel en de aarde om elkaar te zien om aan het eind te constateren dat we minstens twee dagen tekort met elkaar hebben doorgebracht. En dan nog is er altijd wel iets dat ons samenzijn in gevaar brengt. Buikgriep, vervelende stiefouders, heimwee en weltschmerz. Elke uitdaging is er een.
Hoe gecompliceerd wil je het hebben?
Vandaag vertelde Sjaaldochter Z. me dat ze graag bij kersverse sjaalvrouw, Misja wil zijn. Bij Misja!! Aankomend weekend hebben we ons samenzijn gepland…zonder kinderen, eindelijk hebben we alle exen en stiefouders voor wat betreft dit weekend op één lijn. Maar sjaaldochter wil graag Misja zien.
Heerlijk. Als het meisje blij met ons is, laat haar dan delen in ons geluk.

Sjaal draait: Bobby Gentry, mornin’glory:

This entry was posted in oud-vkblog-2010-07 and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Fijn

  1. Mevrouw Voordijk says:

    Het klinkt allemaal reuze gezellig, geniet er maar van.

  2. Jezzebel says:

    Leuk, ik geniet ervan 🙂
    .

  3. lebonton says:

    mirosjabin: misja en robin?

  4. misja says:

    lieflief, ik geniet mateloos…
    van jou en alles wat erbij hoort!
    wij als eenheid, dan mogen alle complicaties
    komen, we lossen ze moeiteloos op…

  5. fred van der wal says:

    Mevroj Voordijk heb gelijk
    bij de voordeur dan

  6. fred van der wal says:

    misja
    complicaties????
    oh, nee, hoor
    niks complicaties!!!!
    het is toch geen open hart operatie???

  7. sjaal says:

    @ Mevrouw Voordijk, dat zullen we zeker! Dank voor uw onverwachte bezoek!
    @ Jezz, heerlijk!!
    @ Lebonton…jazeker!! Zo is het!
    @ Misjalief, genieten!!! Van alles van jou geniet ik….!http://www.archive.org/download/josegonzalez2007-11-26.at831.flac16/josegonzales2007-11-26t04_vbr.mp3
    @ Fred, tuurlijk. Hetis leven!! Niets minder, niets meer…

Leave a Reply

