Verhaaltjes


haarlem.
het is zondagavond.
Ik heb net Ex-s en sjaaldochter Z. uitgezwaaid. Ze reden in een bestelbus naar het huis aan de Scheepmakersdijk, naast de molen. Daar wonen ze in het huis van haar geliefde, een klein koninkrijk aan het Spaarne.

Eerder die middag zat ik met Z., sjaalvader en – moeder nog in de tuin in de schaduw van de vlier. "Ga toch in godsnaam verder als sjaal" zei hij, sjaalvader."Wees toch liever jezelf. "
Ik zei hem dat ik het niet zou doen. Wel als mezelf, maar niet als sjaal.

Mirosjabin, dat is het, meer kan ik je niet geven. 
"Als jij eenmaal iets wil, dan doe je dat toch.", reageerde vader gelaten.

We dronken enkele flesjes bier uit het karton dat Misja en ik voor de buurman hadden gekocht- vanwege de overlast van de verbouwing-.
 Maandag maar weer een nieuw karton
 kopen.

Vader en moeder lieten sjaaldochter Z. en mij achter,  in de tuin stond een aangebroken karton Heinekenbier.
""Hij heeft vast het beste met me voor." dacht ik bij mezelf "maar goede raad komt altijd net iets anders over dan de raadgever wil." Komt wel goed allemaal.

Mijn liefde, Misja,  is inmiddels onlosmakelijk met mij verbonden. We leefden vandaag in de opperste staat van geluk. Sjaaldochter J. was met haar moeder mee naar het noorden, sjaaldochter Z. verkeerde in mijn gelukkige omgeving, samen met geliefde Misja. We vierden de liefde in de speeltuin van een kinderboerderij (de Hout). En daarna zijn we naar het  het station vertrokken. We zwaaiden onze hartsvriendin uiteindelijk al rennend uit. "Ik zag haar net nog zwaaien door het raam!!!" zei sjaaldochter Z. "Dan heeft ze jou ook gezien!!"zei ik trots tegen haar terwijl we rustig richting de trappen naar de centrale hal liepen.

Sjaal vertoont de aan liefdesverdriet gestorven John Martyn met Spencer The Rover:

This entry was posted in oud-vkblog-2010-07 and tagged , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Verhaaltjes

  1. fred van der wal says:

    Daar wil ik ook naar toe
    naar de kinderboerderij
    met kinderen boeren

  2. lebonton says:

    een naam is niet anders dan een jas.
    soms doe je een andere aan. mooie muziek!

  3. Jezzebel says:

    Het is mooi opgeschreven.
    Je moet er van zuchten.
    Oi va voi, de liefde.
    En alle vragen die daar bij horen.
    .

  4. Lee says:

    John Martyn had zeker veel liefdesverdriet in zijn songs maar hij is toch echt door de drank gestorven.
    En da’s heel treurig…

Leave a Reply

