dak eraf

14 mei, 20:54. 
na een korte slemptocht door amsterdam durfde ik toch naar haarlem te fietsen. de slopers hebben vandaag hun eerste slag geslagen.
het dak is eraf.
langs de steiger hangt een lange stortkoker. op de parkeerhaven waar gisteren nog mijn camper stond, staat nu een container vol met bouwafval. de zolder waarin ex-s. en ik een jaar of wat hebben geslapen is niet meer. het dak zelf was een jaar of honderd oud, ons huis is gebouwd in 1890.
De camper, mijn tijdelijke woning, staat nu verderop, met de deuropening aan de kant van de politieman. Ik wil er nu liever niet slapen. Elk moment de angst van een klop op de deur. ‘Buurman, doe eens open, wat doet u eigenlijk hier in deze camper op straat?’.

Ach, wat zeur ik nu. De hele buurt weet ervan. Ze hebben me afgelopen week al een paar keer die auto onuitgeslapen uit zien komen, met mijn ongewassen en ongekamde hoofd en een goedgevulde po in de hand. Ik mag gelukkig vannacht even in mijn oude vertrouwde logeerkamer slapen, de hoogzwangere kat heeft een plek gevonden in de binnenkast. Ex-s. en sjaaldochters Zajra en Jomma zijn nu bij vrienden in Duitsland.

Morgen haal ik sjaaldochter Fabel. Ze logeert in Hilversum bij haar grootmoeder. Woensdag vertelde ze me al aan de telefoon dat ze zich verveelde. Oma heeft immers geen PC met internet. Ik haal Fabel een dag eerder dan gepland uit haar isolement. Het meisje is Amsterdam gewend. Haarlem is een stap in de goede richting.

Sjaal draait: Caruso: Ombra_Mai_Fu (Händel)

Update 9:30.

De kat is in de vroege ochtend bevallen. In de kast ligt nu een gelukkige moeder op het kussen met vier blinde schepseltjes die hardnekkig aan haar tepels zuigen. Ze smakken een beetje. Af en toe buitelt er eentje achterover na een duwtje van een broertje of zusje. Kat Pluis duwt dan haar nakomeling rustig terug naar haar boezem. Zo instinctief allemaal. Heerlijk om naar te kijken terwijl de werkmannen boven het grootst mogelijke kabaal maken. Ik weet niet wat ze precies aan het doen zijn, ik zit in de kamer en heb de gordijnen gesloten. Ze hoeven me niet te zien.
Straks nog even douchen en dan weg van deze bouwput met nestje.

Wie interesse heeft in een of twee katjes kan zich bij mij melden. Stuur gerust een berichtje.
Zolang de voorraad strekt.

This entry was posted in oud-vkblog-2010-05 and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to dak eraf

  1. fred van der wal says:

    Wat een toestand!
    Geen dak boven je hoofd!
    Waar heb je dat aan verdiend?

  2. Wattman says:

    Ooit komt het dak er weer op. Dat is net het treurige… 😉
    Ik heb ook een bloedhekel aan verbouwingen. Maar ooit komt het altijd weer goed. Schrale troost…

  3. sjaal says:

    @ Fred, het is gelukkig een tijdelijke situatie. Er komt een verdieping bovenop het huis, een kleine eenpersoonswoning inclusief keuken en ligbad. Daar gaat Selma wonen. Ik blijf op de begane grond, daartussenin de kinderen. Zo kunnen we gescheiden toch op dezelfde plek blijven wonen.

  4. sjaal says:

    @ Wattman, even door de zure appel heen bijten. Als de bank de aannemer nu op korte termijn een voorschot gaat uitbetalen gaat het allemaal lekker snel.

  5. Rob Kruzdlo says:

    Mooi…allemaal bij elkaar…er tussen de kinderen. Sandwich…A.b Gr Rob

Leave a Reply

