Jammer van de wind

30 april 2010 15:10. Ik rijd op mijn gammele  opoefiets van Halfords richting binnenstad. Net onder de kroon bovenop de toren van de Baaf hangt de nationale driekleur in het vaandel. Bij seksclub Jan Bik in de Spiegelstraat hangt er ook een aan de gevel. Volgens ex-s. moet ik maar naar de hoeren om mijn agressie kwijt te raken. Ik moet er niet aan denken.  Mijn agressie dient een zeker doel.

Na een vervelend onderhoud gisteravond was vandaag alles weer pais en vree in huize sjaal. We trokken in de ochtend zelfs even samen op, de kinderen, ex-s. en ik. 

Sjaaldochter Constantina Zajrova is een uitstekend turnster en begaafd violiste. Ze houdt ook van geld. Dat kan ze tellen en daarmee bevredigt ze haar rekenlust. Verlegen als ze is stond ze vandaag in de Haarlemse Anegang met haar viool en draagbare CD- speler inclusief begeleidings-CD. Toen ik er om 15:35 arriveerde had Sjaaldochter al iets van 65 euro in haar vioolkoffer liggen. Allemaal kleingeld. Toen ze een kleine boodschap moest doen nam haar zusje Jomma Droesjkova even de viool ter hand. Ze heeft nog geen les, maar ze ziet er wel schattig uit. Ze ontving een euro van de drie meisjes die verderop in de Warmoesstraat viool, luit en klarinet hadden gespeeld.

Onvermijdelijk was er vandaag ook Mevrouw Aquafarce,  de vriendin van Ex-s. Ze is een beetje bevreesd voor me, sinds ik Ex-s. heb verteld dat ik af en toe de neiging moet onderdrukken mensen die me onwelgevallig zijn de strot toe te knijpen. Maar ze hoeft niet bang voor me te zijn. Ik beroer niemand. Ik leef met de dag. Iemand die geen toekomst heeft, heeft in dit universum ook geen verleden. Dat geldt voor mij, maar ook voor haar. Ik beneem niemand het schaarse licht waar hij of zij recht op heeft. Ik ben geen god. Wel een schepper, maar dat is een ander verhaal.

Moeder Ex-straalde toen ze om 18.00 met beide dochters thuiskwam. Een netto-opbrengst van 139 euro voor amper 3 uur spelen en kunstjes maken. Dat doe ik de kinderen niet na.

De aannemer kwam ook nog even op visite. 12 Mei gaat hij aan de slag met dakopbouw en splitsing. Hij draait er volgens mij zijn hand ook niet voor om ons huwelijk te ontbinden. Het is een regelaar.

Enfin, een mooie k-dag, dat was het.

Sjaal draait: Meursault, Sleet

This entry was posted in oud-vkblog-2010-04 and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

15 Responses to Jammer van de wind

  1. Jezzebel says:

    Ga jij in het torentje zitten
    goudlokje roermeniet
    van de nieuwe dakopbouw?
    Genoten van je verhaal.
    .

  2. sjaal says:

    @ lieve jezz, dank!!
    nee, ik ga beneden, da’s dichter bij de hel.
    …ik geniet nu nog iedere dag van het terras op het dak.
    Nog even!

  3. Smokey says:

    Fijn K-verhaal sjaal!
    Lucratief om op straat te spelen en te negociëren.
    Het geld ligt inderdaad op straat:)
    Leuk dat dochter viool speelt.

  4. lidy says:

    Dichter bij de hel
    Wachter bij de poort
    Speel het spel
    Voordat u wordt gesmoord
    In het liederlijke rijk
    Van het slijk.
    Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  5. lidy says:

    A ja, de dochter. Lief is dat.
    Spontaan zichzelf…..

  6. Vogel-vrij says:

    Wat een K-dag…
    Als in KUT
    Je hebt twee dochters en een vrouw.
    maak er wat van, samen!
    Ja, het klinkt makkelijker dan het lijkt… en is
    Maar begin er eens dit berichtje naar je ex te forwarden.

  7. Rob Kruzdlo says:

    Gelukkig was ik niet in het land..maar is je dochter nu helemaal (…)…ik bedoel volgendjaar weer? Geld…geld…geld..
    *=))

  8. sjaal says:

    @ Smokey, het is heerlijk om te zien, te genieten en te verdienen. Ik heb sjaaldochter Jomma inmiddels ook ingeschreven voor de introcursus ‘violeren voor beginners’. Ben benieuwd wat de opbrengst volgend jaar zal zijn!
    @ Lidy, ja, die spontaniteit levert misschien nog wel het meest op!
    @ Vogel-vrij, welkom! Er samen wat van maken is wel een hele opgave voor een in zichzelf gekeerd, melancholiek gestemd mens als ik. Drie dochters en twee moeders die inmiddels al weer geruime tijd gelukkig zijn met een ander. Ik zal het toch echt met mezelf moeten doen.
    Ex-s. is trouwens al jaren een trouwe volger.
    @ Rob, helaas vertrekken we 5 mei al bijtijds naar Schiphol anders hadden we nog op de vrijmarkt kunnen staan. Volgend jaar gaan we voor het grote werk!

  9. Rob Kruzdlo says:

    Ben benieuwd en waar gaat de reis heen Sjaal?
    Gr Rob

  10. misja says:

    heej, goed idee! ik denk dat ik mijn drie-tal ook meteen maar op muziek-les doe…
    een dikke honderd euro maal drie….mwah,niet verkeerd.
    groeten uit het noorden!

  11. sjaal says:

    @ Rob, naar Aeroporto Galileo Galilei, Pisa! En dan zes nachten met de twee jongste sjaaldochters in een jeugdherberg dichtbij het station. Ik overweeg om een paar dagtrips richting Lucca en Pistoia te maken, Firenze misschien…
    groet Robin
    @ Ha misja, ja, drie maal schattig artistiek levert ongetwijfeld een behoorlijk bedrag op! En doorzetten he! Weer of geen weer, koude vingers of niet.
    Groeten uit Haarlem/

  12. Fleur says:

    Jouw foto lijkt sprékend op Arjan Peters,ben jij hem?
    Jan Bik is een voormalige buurman uit de allurebuurt ,
    maar er zijn wellicht meer hondjes die Fikkie heten?!?

  13. sjaal says:

    @ Fleur, ik hoop dat ik over 9 jaar nog zoveel haar heb als hij nu.
    En Jan is een mazzelaar dat hij jouw buurman mocht zijn.

  14. Wattman says:

    Mooi verhaal Sjaal, aanbevolen! Ik krijg de indruk dat jij je er wel doorheen slaat. Pas op voor regelaars trouwens…

  15. Fleur says:

    Jan Bik was vele jaren ouder dan ik.
    Hij had een veel jonger zusje.
    Sjaal,kijk niet vooruit.
    Is haar het belangrijkste?
    Denk je eens in,
    hoe viriel Kojak was.

Leave a Reply

