Lieve, neem me mee…


Vanmiddag teruggekomen uit een grensgebied, aan de rand van Gelderland. En ik wist dat het de laatste keer was. Samen.

En dat is een vreemd gevoel.
Er komt meer,
maar er is niemand meer dan ik.

Er is nooit meer terug naar dit kerstmis met dit gezin.
En ik blies en ik ontweek, drie dagen, als een getraind bokser.

Ik heb vanmiddag met de kinderen een DVD-box met Sissi-films gekocht.
Kijken we samen.
Dan valt het minder op dat pappa huilt.
Want pappa huilt.
Sissi of niet.

Firenze, Venezia, Napoli.
Pets Laban, Marcus & Lucas, Enrico Morse.
Mijn lieve filmsterren, ontmoet in jeugdherbergen in de antieke wereld.

Ex-s. is met A. en ik vertoef alleen in een prachtig huis met de mooiste kinderen en kijk terug op een ellendig jaar. Een ellendig jaar.

Het mooiste jaar van 2009.

————
De twaalf van sjaal en weer terug.

U kunt volstaan met het nulde en het laatste nummer.

Er tussenin is ook leuk, maar niet bijzonder.
Niet meer.
In zekere zin.

0. Bon Iver: Re: Stacks:

1. Headlights: Telephones

2. Alexi Murdoch: Towards The Sun

3. Firekites: Last Ships

4. Yawn: Kind of Guy

5. Dreamland: Marimba & Shit Drums

6. Mumford & Sons: Little Lion Man

7.  A A Bondy: Vice Rag

8. Freelance Whales: Generator 1st Floor

9. Richard Shindell: Get Up Clara

10. Kay Kay: World Entire

11. Tallest Man On Earth: This Wind (Daytrotter.com)

12. Bon Iver: Re: Stacks:

En weer terug…
  
2009 in 15 foto’s

Voor de rest:

(Jaar in enkele foto’s)

This entry was posted in oud-vkblog-2009-12 and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Lieve, neem me mee…

  1. Jezzebel says:

    @Sjaal, zal ik dan maar de borrelhapjes verzorgen?
    Blij dat je er weer bent papa.
    Huil maar lekker met Sissi,
    de jonge keizerin.
    Ikzelf viel meer van Angelique, destijds 🙂
    .

  2. thera says:

    Eigenlijk hoort jouw bijdrage ook bij de themadag vandaag, maar ik vind het bot hem hierin klakkeloos te vermelden. Want ik snap de gevoeligheid maar al te goed.

  3. koek says:

    you are a sensitive handsome man
    (dat klinkt in het Engels toch veel mooier vind je niet?)
    welke vrouw zou daar geen moord voor doen?!!!
    Ik heb een zwak voor je
    vanwege jouw openheid in emotie en jouw liefde voor jouw kinderen
    you are a lucky bastard, je weet het enkel nog niet …..
    HAPPY NEW YEAR BROTHER !

  4. hippocampi says:

    prachtig nummer
    met een deken van machteloosheid,
    dat wel
    misschien in 2010
    gr. hippo

Leave a Reply

