Alledaagse ellende

Vrijdagavond 21:57. Ik zit met een roze bord, gevuld met een zelfgemaakte brieflap (een deegflap gevuld met brie), aan mijn PC. De kamer staat vol rook (uit de oven).

Een halve liter Atlas 12 erbij, gisteravond gehaald bij de Albertzaak aan de Haarlemmerdijk die tot ongekend laat open is.
Ik heb geen idee trouwens hoe laat ik er gisteren stond. Het is de laatste paar weken steeds nacht als ik de straat betreed.

Toen ik met mijn dronken hoofd de AH verliet kreeg ik van een innemend lachende man – met aantoonbaar veel en vervelend verleden – een flyer in mijn handen gedrukt. Jawel. Een uitnodiging voor daklozen om aan de dis te zitten. Een gratis kerstmaaltijd in familiesfeer aan de Prins Hendrikkade. Ik word op mijn uiterlijk af uitgenodigd voor een daklozenmaal. Het is eindelijk zover. Ik ga (20 december). En ik neem familie en vrienden mee.
Tweeënhalf uur eerder (gisteravond) was ik nog aan het verkleumen op het winderige en regenachtige terras van een proeflokaal op de grens van (nu nog) drie Amsterdamse stadsdelen. Even later ontmoette ik mijn bejaarde homofiele vriend en alcoholist. Hij wilde wel een mooie naaktfoto van me maken met zijn onlangs te Haarlem gekochte stereocamera. "Dat mooie lichaam van jou driedimensionaal", ja dat wilde hij wel. Ik accepteerde zijn aanbod, mits hij me een avond van bier voorzag.
Een minuut of vijf later onderhield ik me met drie (ex)-collega’s en we hadden het (werkelijk) nergens over. Twee uur lang.

Vandaag mensen gesproken, nog meer mensen genegeerd, verwensingen geïncasseerd, smeekbedes aangehoord, verzoeken geweigerd, niet gescholden, gezwommen, met jonge zwemsters met mooie lichamen geflirt, 50 kilometer gefietst, een taxi bekrast (een taxichauffeur uitgelachen) en genoten van de stad Amsterdam en het ommeland, in de sportschool met een jonge naakte man met een atletisch lichaam gesproken en wederom gedronken. Want zo gaat dat.

Morgen Anton Pieck, kerstboom en eerstedagsweekendgeluk.

Nog even en ik ben er.

Sjaal draait lonesome music:

(1) Cave Singers: Summer Windows

(2) Caroline Herring: Long Black Veil

(3) Candidate: Swear It Will Snow

(4) Franz nicolay: Cease Fire Ir Mrs Norman Maine

This entry was posted in oud-vkblog-2009-12 and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Alledaagse ellende

  1. christinA eijkhout says:

    Moet ik mij zorgen gaan maken?

  2. Grutte Pier says:

    Wederom krachtig sneu….

  3. Jezzebel says:

    Oh man, die fucking holidays.
    Blijf gezond Sjaal.
    Er komt een dag…
    Dan lachen we erom.
    .

  4. Irene, je buurvrouw (tenminste, ik zie je nooit, m says:

    Waar is de "lachende" sjaal gebleven? Inderdaad: moeten we ons zorgen gaan maken?
    Weten jullie dat zeker, dat van die "verdieping er op?"
    Wel mooie muziek

  5. christinA eijkhout says:

    Ok, sjaal, stop nu met sjalen en meld ff iets.
    Het is nu leuk geweest.

  6. sjaal says:

    @ ChristinA en Irene, geen zorgen.
    Ja, lachen lukt ook nu nog wel. Misschien juist nu. Verdieping gaat in maart gebeuren…tenzij jij bezwaar maakt :)).
    @ Grutte, ja, sneu, maar met mate. Zolang jij je geen zorgen om mij maakt is er hoop.
    @ Ik doe mijn best lieve Jezz. We lachen. Zeker weten. En die vakantie kom ik ook wel door.
    Warmte uit Haarlem.

Leave a Reply

